ادامه رایزنی های وزیر مسکن و شهرسازی ایران در سوریه

هیات ارشد اقتصادی کشورمان به ریاست وزیر راه و شهرسازی در سومین روز از سفر خود به سوریه، با وزیران مسکن، اقتصاد و همچنین نخست وزیر سوریه دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از دمشق، هیات ارشد اقتصادی کشورمان به ریاست وزیر راه و شهرسازی در سومین روز از سفر خود به سوریه، با وزیران مسکن، اقتصاد و همچنین نخست وزیر سوریه دیدار و درباره سازوکار‌های عملی برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی و تجاری به رایزنی نشست.
حسین عرنوس نخست وزیر سوریه در دیدار با هیات اقتصادی کشورمان، از حمایت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از کشورش در زمان جنگ قدردانی و بر ضرورت ادامه هم پیمانی دو کشور در برنامه سازندگی سوریه تاکید کرد.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشورمان که ریاست این هیات ارشد اقتصادی را برعده دارد، به خبرنگار ما گفت، در خصوص پیشبرد طرح‌هایی که در ارتباط با برنامه بازسازی هست، با مقامات سوری به گفتگو نشستیم.
وی افزود، همچنین طرح‌هایی که در دست اجرا داریم، مورد ارزیابی قرار گرفت، و برای ما مسئله حائز اهمیت این است که سازوکار‌هایی را فراهم کنیم که در قالب آن‌ها؛ شرکت‌های ایرانی اعم از مشاور، تولید کننده مصالح و لوازم و پیمانکار در سوریه بتوانند نقش ایفا کنند.
سهیل عبداللطیف سوری وزیر مسکن سوریه نیز تصریح کرد، گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف و مشارکت جمهوری اسلامی ایران در برنامه سازندگی مرحله پسا بحران در سوریه مورد تاکید دو طرف بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *