افسارگسیختگی قیمت مصالح ساختمانی در لوداب/قیمت سرسام‌آور سیمان در چند کلیومتری کارخانه!

در حال حاضر بخش عظیمی از نیاز استان برای سیمان در داخل خود استان و در شهرستان مارگون تامین می شود ولی معلوم نیست که چرا قیمت آن در نزدیک ترین بخش به این کارخانه یعنی بخش لوداب، قیمت این محصول نسبت به بقیه نقاط بیشتر افزایش داشته است.

خبرگزاری فارس لوداب؛ صادق بهادران؛ قیمت مصالح ساختمانی در بخش لوداب سر به فلک کشیده است و مردم مظلوم نمی‌دانند با این گرانی چگونه قدمی در جهت احداث مسکن خود بردارند.

گرانی مصالح ساختمانی باعث از دست رفتن ثبات قیمت مسکن و بالا رفتن هر روز و هر دقیقه  آن می‌شود یعنی قدرت خرید مردم برای ساخت و ساز پایین می آید.

رکود بازار ساخت و ساز به دلیل نوسانات قیمتی در مصالح ساختمانی تاثیر زیادی در اشتغال نیز دارد و سبب بیکار شدن تعداد زیادی کارگر در بخش های مختلف ساخت و ساز می شود.

سیمان یکی از کالاهای اساسی در ساخت و ساز به شمار می رود که در حال حاضر به طور وحشتناکی قیمت آن در لوداب که با فاصله ۳۵ کیلومتری تا کارخانه سیمان مارگون قرار دارد قیمت هر کیسه ۲۲ هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که در شهر یاسوج با فاصله ۵۰ کیلومتری تا کارخانه سیمان مارگون،کیسه ای ۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

تفاوت دیگر این است که فروشگاه های مصالح ساختمانی در شهر یاسوج همگی مجبور به پرداخت اجاره‌بهای محل کار خود هستند ولی در بخش لوداب عامل‌های فروش اجاره‌ای هم پرداخت نمی کنند بلکه زمین و محل فروش از خود آنهاست.

مصالح ساختمانی اگر با نرخ متعادل به دست مصرف کننده و سازنده برسد قیمت مسکن کاهش پیدا می کند و مردم به راحتی می‌توانند خانه‌دار شوند در غیر این صورت امیدی به خانه دار شدن نیست.

در حال حاضر بخش عظیمی از نیاز استان برای سیمان در داخل خود استان و در شهرستان مارگون تامین می شود ولی معلوم نیست که چرا قیمت آن در نزدیک ترین بخش به این کارخانه یعنی بخش لوداب، قیمت این محصول نسبت به بقیه نقاط بیشتر افزایش داشته است.

این افزایش به تناسب آن، قیمت بلوک، تیرچه و هر آنچه با این محصول سر و کار دارد را مشمول افزایش چشمگیر کرده است.

مسولان استان کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان صمت، مدیرکل تعزیرات استان و…چرا به این مشکل مردم رسیدگی نمی کنند؟ باید به آن‌ها یاد آور شویم که این بخش نیز جز حوزه نظارتی شماست.

مردم مظلوم بخش لوداب با وام مسکن محرومین به مبلغ 40 میلیون تومان قدم در ساخت خانه هایی گذاشته اند که علاوه بر دردسرهای بانک های عامل جهت تسهیلات، باید هر روز شاهد افزایش بهای مصالح ساختمانی باشند به همین خاطر کم نیستند افرادی که کار ساخت و ساز را نیمه کاره رها کرده‌اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *