برنامه شهرداری برای تهیه مسکن استیجاری زوج‌های جوان

رئیس ستاد تسهیل و پایدارسازی ازدواج شهرداری تهران ازاجرای برنامه‌هایی جهت ارائه تسهیلات تهیه مسکن استیجاری به زوج‌های جوان خبر داد.

سید مالک حسینی سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره برنامه‌های شهرداری جهت تسهیل و پایدارسازی ازدواج اظهار داشت: شهرداری در گذشته امکاناتی مانند ارائه سالن جهت برگزاری مراسم ازدواج اقداماتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جهت کمک به زوج‌ها انجام می‌داد و حتی تسهیلات به صورت مالی ارائه می‌شد ولی این خدمات به صورت گسترده و جامع نبود.

رئیس ستاد تسهیل و پایدارسازی ازدواج شهرداری تهران گفت: ترویج فرهنگ ازدواج و تبدیل آن به یک ضرورت اجتماعی و همچنین فرهنگ‌سازی در مورد رفع زرق و برق‌هایی که مانع ازدواج می‌شود و از برنامه‌های جدیدی است که شهرداری مدنظر قرار داده است و فارغ از موضوع تسهیلات رویکرد جدید ما این است که وارد سبک زندگی شهروندان نشویم، ولی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های قبلی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز بتوانیم مناسب‌سازی کنیم.

حسینی ادامه داد: طی مکاتباتی که با شهرداری مناطق داشته‌ایم، ‌از آنها درخواست شده که چالش‌ها و نقطه نظرات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مورد برنامه‌هایی که می‌توانند جهت تسهیل و پایدارسازی ازدواج داشته باشند برای ما ارسال کند تا بتوانیم طرحی نو دراندازیم و با احصا مشکلات بتوانیم بهتر به زوجین کمک کنیم.

وی بیان داشت: در رویکرد جدید سازمان‌های غیردولتی و خیریه‌ها نیز با شهرداری مشارکت و همکاری دارند و ما بنا داریم که دایره خدمات‌رسانی‌مان به زوج‌ها از طریق نهادهای غیردولتی وسعت یابد و درواقع شبکه‌ای برای ارائه خدمات به جوانان داشته باشیم.

رئیس ستاد تسهیل و پایدارسازی ازدواج شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بر همین اساس مراکزی جهت ارائه کمک هزینه خرید جهیزیه خواهیم داشت و با همکاری خیریه‌ها شرایطی فراهم می‌شود تا خدمت‌رسانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ چندین برابر کنیم و حتی تسهیلات ارائه‌شده می‌تواند از این طریق افزایش یابد.

وی تاکید کرد: ما به دنبال راهکارهای مشارکتی هستیم و ظرفیت‌بخشی دستگاه‌های غیردولتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قصد داریم حداکثر کنیم و با این راه‌های مشارکتی می‌توان حتی تامین منزل استیجاری با قیمت پایین به زوج‌های جوان، تهیه لباس عروس و یا تهیه بخش‌هایی از منزل مانند کابینت با تخفیف برای آنها فراهم کنیم.

حسینی عنوان کرد: در حال حاضر افرادی هستند که ماشین و خودروی مدل بالا دارند و حاضرند راننده عروس و داماد باشند و حتی خودرویشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار آنها بگذارند و شهرداری قصد دارد که در برنامه جدید رابطی بین خیرین و مردم هم باشد.

وی از ارسال نامه‌ای به اتاق بازرگانی و اصناف جهت حمایت از زوج‌های جوان خبر داد و گفت: در صورتی که بتوانیم بخش‌های مختلف را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درگیر این موضوع کنیم قطعا می‌توان خدمات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صورت بسته‌ای ارائه داد.

رئیس ستاد تسهیل و پایدارسازی ازدواج شهرداری تهران در مورد پایدارسازی ازدواج گفت: شناخت قبل از ازدواج و مراقبت پس از ازدواج بسیار حائز اهمیت است، بر همین اساس در بخش پایدارسازی ازدواج، شهرداری به حوزه مشاوره قبل و پس از ازدواج ورود خواهد یافت و تفاهم‌نامه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز در این زمینه با موسسه تبیان و برخی مراکز دیگر در دستورکار داریم تا از این طریق نیز بتوان کمک‌های بیشتری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به زوج‌های جوان انجام داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *