بلنکت های هواژل نسل جدید عایق های حرارتی

بلنکت های هواژل جدید ترین نسل عایق های حرارتی می باشد که با استفاده از فناوری نانو تولید شده است که علاوه بر سبک و ضخیم بودن از عملکرد بسیار بالایی برخوردار است.

 

با پیشرفت فناوری، مواد مصرفی در زندگی انسان ها نیز دستخوش تغییر و تحول عظیمی شده است.

یکی از این فناوری ها، فناوری نانو می باشد که با گشوده شدن درب آن به روی بشر، انسان توانسته است ساخت مواد مصرفی مورد نیاز خود را بهینه کند و گام های سریع تری به سمت جلو بردارد.

در گذشته، انسان برای دفاع کردن از خود در برابر حیوانات وحشی و حفظ حیات، به ساخت پناهگاه با استفاده از سنگ و چوب به صورت مستقیم اقدام می نمود.

اما کم کم دریافت از این مواد می تواند مواد دیگری به دست بیاورد که بهتر بتواند از خود دفاع کند و حاصل فرآوری آن ها به شکل بهتری را استفاده کند.

نتیجه همین است که امروز در نگاه به بنا ها مشاهده می کنید. با گذشت عمر، انسان چالش های پیش روی بیش تری مشاهده کرد و برای گذشتن از آن ها راه حل هایی یافت.

 

از دیرباز تا کنون ساخت پناهگاه امن، از چالش های انسان بوده و هست. اگر دیروز انسان در خطر حمله ی حیوانات وحشی بود، امروزه نیز بلا های دیگری جان او را تهدید می کرد.

انسان با استفاده از نیروی خدادادی عقل، توانسته بسیاری از چالش های خود را برطرف کند و از قِبل چالش های مختلف به تجربه برسد.

از چالش های دیگر انسان صرفه جویی درمصرف انرژی است، زیرا برخی از منابع انرژی با تمام شدنشان دیگر قابل بازیافت نیستند و استفاده از آن ها برای بشر به خاطره یا حسرت تبدیل می شود.

 

گرما یکی از مهم ترین انرژی هایی است که بشر با آن سر و کار دارد و از روش های مختلفی تولید می شود. تابش خورشید و سوزاندن گاز از روش های تولید گرماست.

خورشید یک منبع انرژی تمام نشدنی به حساب می آید، اما گاز نیز این چنین نیست و روزی تمام خواهد شد. ضمن اینکه استخراج گاز هم کار دشواری است.

انسان برای گرم نگه داشتن خانه (پناهگاه) خود در شب از وسایل گرمایشی استفاده می کند که اغلب با گاز کار می کنند. با استفاده از این وسایل گرما تولید می شود و خانه را از هوای سرد بیرون محافظت می کند.

 

مشکل دیگری که گریبان انسان را می گیرد، هدر رفتن گرما از شکاف های ریز و درشت خانه است. برای حل این مشکل انسان راه حل هایی را به کار گرفته است که یکی از آن موارد عایق بندی است.

عایق بندی با استفاده از وسایل مختلفی صورت می گیرد که ویژگی همه ی آن ها در نفوذ ناپذیری نسبتا خوب، می باشد.

با پیشرفت فناوری، عایق های جدیدی به بازار معرفی شده است.

 

بلنکت های هواژل جدید ترین نسل عایق های مقاوم در برابر حرارت

 

بلنکت های هواژل جدید ترین نسل عایق های حرارتی می باشد که علاوه بر سبک و ضخیم بودن، با استفاده از فناوری نانو تولید شده است و عملکرد بسیار بالایی دارد.

 

 ویژگی های بلنکت های هواژل

 

– عایق بندی خطوط گرما و سرما

– آب گریز بودن (بر خلاف عایق پشم شیشه و پشم سنگ )

– استحکام بالا

– توانایی استفاده از آن ها در ضخامت کم تر نسبت به بقیه

– ضد حریق بودن

– مقاومت در دما های بسیار پایین و بسیار بالا

 

 کاربرد بلنکت هایی هواژل

از این محصول در صنایع نفت، گاز، پترو شیمی، برج تقطیر، راآکتور، خطوط انتقال، لباس های ضد حریق، ساختمان سازی، صنایع نظامی و هواپیما و بسیاری موارد استفاده می شود.

 

بازار خارجی بلنکت های هواژل

مدیر عامل شرکت دانش بنیان ” پاکان آتیه نانو دانش ” اظهار دارد که چین و روسیه به دنبال خرید دانش فنی این محصول هستند.

 

 

نتیجه گیری؛

بلنکت های هواژل جدید ترین نسل عایق های حرارتی اند که از استحکام بالایی برخوردارند، مقاوم اند و در دما های بسیار بالا یا بسیار پایین دوام می آورند، ضد حریق یکی از ویژگی های مهم آن هاست، از آن ها می توان در ضخامت های کم تر نسبت به بقیه استفاده نمود، بر خلاف پشم شیشه و پشم سنگ، آب گریز می باشند و جایگزین خوبی برای آن ها هستند.

 

ایران چهارمین کشور دارنده ی این فناوری است. قیمت تمام شده ی این محصول حدودا یک پنجم قیمت نمونه مشابه خارجی آن است.

* اگر خواستار تهیه ی این محصول می باشید، حتما نمونه ی ایرانی آن را تهیه کنید تا از تولید ملی حمایت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *