تجمیع سرمایه های خُرد برای تامین منابع مالی پروژه‌های کلان مسکن‌سازی با ایجاد صندوق مسکن در بورس

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با تشکیل صندوق مسکن در بازار بورس سرمایه های خُرد مردم تجمیع و منابع مالی پروژه‌های کلان مسکن‌سازی تامین می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه در رابطه با فروش متری خانه در بازار سرمایه گفت: اگر منظور فروش متری خانه در بورس، ایجاد صندوق سرمایه گذاری برای تجمیع پول های خُرد و تامین مالی پروژه های انبوه ساز مسکن است، کار درستی بوده و ما نیاز داریم همانند سایر حوزه ها صندوق مسکن هم داشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اما اگر منظور این است که افراد یک متر از خانه در بروس خریداری کرده و بعد همان را بفروشند، حالت سفته بازی پیدا کرده و فضای معمول بازار مسکن را که بورس بازی و دلالی است تشدید کرده و زمینه رشد قیمت مسکن را فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: افراد با هدف رشد قیمت و کسب سود، سهامی را خریدای می‌کنند حال اگر سود سهام داران بر رشد قیمت مسکن باشد، در این مسیر تلاش کرده و در نهایت قیمتها نیز افزایش پیدا می‌کنند. همواره یکی از مشکلات حوزه مسکن این بوده که مردم به چشم کالایی سرمایه‌ای به آن نگاه کرده و با امید کسب سود، زمین و یا خانه ای را خریداری خالی رها می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از دلایل وجود خانه‌های خالی سرمایه‌ای بودن مسکن است، گفت: اما با تشکیل صندوق مسکن در بازار بورس مردم در این محل سرمایه گذاری کرده و منابع موجود صرف ساخت خانه و ایجاد ارزش افزوده می‌شود و هر فرد به تناسب سهم خود از ارزش افزوده ایجاد شده بهره مند شده و از طریق آن می‌تواند خانه‌ای را اجاره، رهن و حتی خریداری کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *