تمدید «کاهش ۵۰درصدی هزینه خرید اوراق بانک مسکن» تا اسفند / رایزنی با فرابورس برای غغ ثبات‌ بازار اوراق‌

عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: برای ثبات‌ بازار اوراق‌، راهکارهایی نظیر در نظر گرفتن حجم مبنا، محدودیت برای ورود تقاضای سرمایه به همراه سایر راهکارهای ساماندهی را به فرابورس پیشنهاد دادیم که امیدواریم با اجرای آن بازار به ثبات دائمی برسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، محمد حسن علمداری با اشاره به فرآیند عرضه و تقاضا اوراق گواهی حق تقدم بیان کرد: بانک مسکن در فرآیند عرضه و تقاضا اوراق گواهی حق تقدم ذی‌نفع نیست بلکه سپرده‌گذاران در بانک مسکن بر حسب میزان و مدت زمان سپرده خود مشمول دریافت 30 تا 35 درصد اوراق می‌شوند که می‌توانند این اوراق را به منظور هبه به افراد دیگر، استفاده خود و یا عرضه در بازار فرابورس استفاده کنند.

عضو هیات مدیره بانک مسکن ضمن اعلام نگرانی بانک مسکن از افزایش قیمت‌های ایجاد شده در بازار اوراق گفت: بانک مسکن به منظور ساماندهی بازار اوراق در گام اول مصوبه‌ کاهش 50 درصدی هزینه دریافت تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم را صادر کرد تا از این طریق تقاضای خرید اوراق در بازار مسکن ساماندهی شود.
* تمدید مصوبه‌ کاهش 50 درصدی هزینه دریافت تسهیلات مسکن از محل اوراق تا پایان بهمن‌

وی با اشاره به تمدید مصوبه کاهش 50 درصدی هزینه دریافت تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم گفت: بر اساس رایزنی‌های انجام شده این مصوبه تا پایان بهمن‌ماه سال جاری برقرار است.

علمداری با اشاره به دیگر اقدامات بانک مسکن به منظور ساماندهی بازار اوراق گفت: در گام بعدی بانک مسکن رایزنی‌هایی با سپرده‌گذاران بزرگ بانک انجام داد تا آن‌ها اوراق خود را به بازار عرضه کنند و نتیجه این افزایش عرضه ساماندهی بازار اوراق باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بانک مسکن مجموعه اقدامات ممکن برای کاهش تقاضا و افزایش عرضه را در پیش گرفت، گفت: تحلیل ما این است که تقاضای سرمایه‌ای وارد بازار اوراق شده و سفته‌بازی عامل افزایش قیمت اوراق است، به عبارت دیگر متقاضیان برای دریافت تسهیلات از اوراق استفاده نمی‌کنند و با هدف کسب سود به بازار اوراق حق تقدم وارد شده‌اند.
*رایزنی بانک مسکن و فرابورس برای ثبات دائمی بازار اوراق

عضو هیات مدیره بانک مسکن در پاسخ به این سوال که اقدامات بانک مسکن به صورت مسکن عمل کرده و راهکار پایدار تلقی نمی‌شود، گفت: در حال حاضر یک سری رایزنی‌ها با فرابورس انجام شده است که بتوانیم به صورت پایدار بازار اوراق حق تقدم را ساماندهی کنیم.

علمداری اضافه کرد: راهکارهایی مشابه در نظر گرفتن حجم مبنا، محدودیت برای ورود تقاضای سرمایه به همراه سایر راهکارهای ساماندهی را به فرابورس پیشنهاد دادیم که امیدواریم با اجرای آن بازار به ثبات دائمی برسد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *