تولید و عرضه مصالح ساختمانی غیراستاندارد مساوی نقض حقوق مصرف‌کننده

ایسنا/زنجان مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: تولید و عرضه مصالح ساختمانی فاقد مجوز استاندارد، نقض حقوق مصرف‌کنندگان است.

داوود کارگرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت استانداردسازی محصولات‌ و تولیدات مصالح ساختمانی در استان، اظهار کرد: در جریان بازرسی‌های کارشناسان اداره استاندارد شهرستان ابهر، یک واحد تولیدی بتن آماده، که بدون پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری، در این شهرستان فعالیت می‌کرد، پلمب و خط تولیدی آن واحد توقیف شد.

وی افزود: هرگونه تولید و عرضه مصالح ساختمانی فاقد مجوز استاندارد و بی‌کیفیت، نقض حقوق مصرف‌کنندگان است که در این راستا، با توجه به اهمیت موضوع استانداردسازی مصالح ساختمانی‌ و رابطه آن با سلامت و ایمنی مردم، از تولید محصولات بدون پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و بی‌کیفیت در استان، جلوگیری شده و بازار برای عرضه و فروش این گونه محصولات ناامن خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: براساس قانون، واحدهای تولیدی که نسبت به استانداردسازی محصولات خود، بی‌توجهی کنند و تولیدات فاقد استاندارد را روانه بازار مصرف کنند، پس از طی مراحلی اعم از تذکر، اخطار، تعهد و غیره، به مراجع قضایی ذیربط معرفی خواهند شد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان یادآورشد: در حوزه کیفیت مصالح ساختمانی، کارشناسان استاندارد، در حیطه وظایف نظارتی خود با جدیت با متخلفان‌ و تولیدکنندگان محصولات بدون پروانه کاربرد علامت استاندارد و بی‌کیفیت، در چارچوب قوانین و ضوابط سازمان ملی استاندارد ایران، برخورد خواهند کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *