حدود ۷ هزار مسکن برای مددجویان و محرومان فارس احداث می‌شود

گروه استان‌ها- مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: برای خانه‌دار شدن حدود ۷ هزار متقاضی مسکن مددجویان و محرومان در فارس برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، عطا الله زمانی در دیدار با فرماندار شهرستان خرامه اظهار داشت: برای خانه‌دار شدن حدود 7 هزار متقاضی مسکن مددجویان و محرومان در فارس برنامه‌ریزی شده است و در سفر تابستانی معاون رئیس جمهور سهمیه 3500 واحد به استان فارس اختصاص یافت.

وی افزود: مازاد بر این سهمیه از محل منابع بنیاد مسکن و کمک خیرین و نیکوکاران و اعتبارات دولتی برای پرداخت تسهیلات کم بهره و کمک‌های بلاعوض بهره‌گیری خواهد شد تا مددجویان و نیازمندان در این استان صاحب سرپناه مناسب شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به اینکه یک هزار و 162 مددجوی تحت پوشش بهزیستی و 2 هزار و 891 مددجوی تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) متقاضی مسکن مددجویی در استان فار س هستند افزود: در قالب این طرح علاوه بر برنامه‌ریزی برای خانه‌دار شدن این متقاضیان برای ایجاد سرپناه مناسب جهت 2 هزار و 846 نفر از نیازمندان که زیر پوشش نهادهای حمایتی نیستند هم برنامه‌ریزی شده است.

زمانی به موضوع مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده روستایی اشاره کرد و آن را از اولویت‌های اساسی در استان فارس دانست و اظهار داشت: هر چند شاخص مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده در استان فارس فراتر از متوسط کشوری است اما برای اجرای باقیمانده این طرح نیز باید شتاب بیشتری به فعالیت‌ها داد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس به اعطای تسهیلات کم‌بهره و بلاعوض برای مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و  با بیان  اینکه 56.8 درصد خانوارهای روستایی فارس از مسکن مقاوم‌سازی شده برخوردارند، گفت: مقاوم‌سازی مناطق روستایی و بهبود بافت‌های فرسوده در کاهش تلفات جانی و مالی حوادث پیش‌بینی نشده بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه  235 هزار و 268 واحد مسکونی روستایی در استان فارس تاکنون مقاوم‌سازی شده است، گفت: تجربه زمین لرزه‌های ویرانگر در جنوب و غرب استان فارس در سال‌های گذشته نشان‌دهنده کمترین خسارت‌ها در مناطقی است که مقاوم‌سازی مناطق روستایی در آنها اجرا شده است و واحدهای مقاوم‌سازی شده در این مناطق به خوبی توانست در برابر سیل و زلزله و سایر حوادث تاب‌آوری داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *