رشد 147 درصدی اجاره‌بها در استانبول/ قانون جدید اجاره‌بها وضع می‌شود

یک موسسه اجاره آنلاین خانه در استانبول اعلام کرد نرخ اجاره‌بها در استانبول ترکیه 147 درصد نسبت به پارسال بیش‌تر شده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، موسسه sahibinden که در زمینه اجاره خانه در استانبول فعالیت می‌کند گزارش داده که نرخ اجاره‌بها در این منطقه در ماه می نسبت به ماه می سال گذشته 147 درصد رشد کرده و تقریبا دو و نیم برابر شده است. صاحبان خانه در استانبول تلاش کردند تا مستأجران قدیمی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بلند کرده و مستأجران جدیدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با اجاره بهای بیشتر در خانه‌های خود ساکن کنند.

روزنامه سوزکو، گزارش داده که میزان شکایت مستأجران از صاحبان خانه‌ها به خاطر دو برابر کردن نرخ اجاره‌بها افزایش یافته است.

بکر بوزداک، وزیر دادگستری ترکیه امروز اعلام کرده که ممکن است برای تعیین نرخ اجاره‌بها قانون جدیدی در این کشور اجرا شود.

بر اساس قانون کنونی، در ترکیه مستأجران سال قبل که می‌خواهند برای سال جدید تمدید کنند، باید بر اساس نرخ تورم 12 ماه گذشته نرخ اجاره بها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بالا ببرند که این رقم 39.3 درصد بوده و پیش‌بینی می‌شود، افزایش یابد.

تورم ترکیه طی ماه گذشته به 73.5 درصد رسیده و با صحبت‌های رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور بعید به نظر می‌رسد که در سیاست کاهش نرخ بهره بانک مرکزی به این زودی‌ها شاهد تغییر باشیم.

نظام‌الدین آسا، دبیر انجمن مشاوران املاک استانبول، می‌گوید: دیگر شاهد یک بازار عادی نیستیم. طی سه ماه گذشته شاهد افزایش قابل توجه دعواها، ‌تهدیدها، شاخ و شانه کشیدن و حتی شکایت قضایی بین موجرها و مستأجرها بوده‌ایم؛ هر دو طرف حق دارند و در تلاش هستند تا برای زندگی خود پول بدست بیاورند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *