رونق غیر تورمی بازار مسکن در بهمن ۹۸/هر مترخانه ۱۴.۴ میلیون تومان

تحلیل بازار مسکن بهمن ماه ۱۳۹۸ نشان می دهد که علی رغم افزایش ۲۴.۷ درصدی تعداد مبایعات نسبت به دی ماه، قیمت ها تنها ۳.۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از وضعیت بازار مسکن شهر تهران، در بهمن ماه امسال ۱۳ هزار و ۵۰۰ فقره مبایعه نامه به امضا رسیده؛ این در حالی است که در ماه مشابه سال قبل (بهمن ۹۷)، تعداد معاملات مسکن ۹ هزار و ۵۳۱ فقره بود که رشد ۴۲.۲ درصد رشد داشته است.

همچنین این شاخص در ماه گذشته (بهمن ۹۸) نسبت به ماه قبل از آن (دی ماه ۹۸) نیز که تعداد معاملات مسکن ۱۰ هزار و ۸۶۲ فقره بود، رشد ۲۴.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در بهمن ماه امسال ۱۴ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۷۰۰ تومان برآورد شده؛ این در حالی است که در ماه مشابه سال قبل از آن (بهمن ۹۷) متوسط هر متر مربع واحد مسکونی ۱۰ میلیون تومان بود که نرخ رشد آن ۴۳.۱ درصد تعیین شده است.

نرخ رشد میانگین قیمت مسکن در بهمن ماه نسبت به دی ماه امسال که این شاخص، ۱۳ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۷۰۰ تومان بود، ۳.۸ درصد برآورد شده است.

گران‌ترین منطقه تهران در بهمن ماه، منطقه یک با متوسط قیمت ۲۹ میلیون و ۴۲۷ هزار تومان است که نسبت به ماه قبل از آن (دی ماه ۹۸) حدود ۸۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

ارزان‌ترین منطقه نیز، منطقه ۱۸ پایتخت با متوسط هر متر ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود که بیش از ۴۰۰ هزار تومان در هر متر نسبت به دی ماه امسال رشد قیمت داشته است.

منطقه ۵ تهران نیز همانند ۱۰ ماه گذشته پُرمعامله ترین منطقه تهران در بازار مسکن بهمن ماه با ۲ هزار و ۱۶۱ فقره معامله و منطقه ۱۹ با ۸۱ فقره، کم معامله ترین منطقه پایتخت بود.

حدود ۵۰ درصد معاملات مسکن بهمن ماه امسال (بیش از ۶ هزار فقره مبایعه نامه) در ۶ منطقه نخست پایتخت انجام شده که نشان می‌دهد علی رغم افزایش نسبی قیمت‌ها، خریداران تمایل بیشتری به خرید مسکن در نیمه شمالی پایتخت دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *