ساخت ۱۰۰۰واحد مسکن در طرح اقدام ملی مسکن در یاسوج

رئیس هیئت مدیره مرکز عمران ستاد اجرایی فرمان اجرایی فرمان حضرت امام(ره)از ساخت یک هزار واحد مسکن مهر در طرح اقدام ملی مسکن در شهر یاسوج خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، علی‌اکبر محرابیانرئیس هیات مدیره مرکز عمران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ظهر امروز در نشست با مسئولان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه به مردم این استان و شهر یاسوج بدهکاریم، اظهار داشت: باید هر چه در توان داریم در طبق اخلاص گذاشته تا گوشه‌ای از ارزش و اخلاص این مردم را جبران کنیم.

وی بیان کرد: ما در یاسوج متعهد شدیم یک هزار واحد مسکن در طرح ملی اقدام مسکن احداث کنیم که زمین برای ساخت 730 واحد تامین شده و با تامین زمین، سایر واحدها احداث شود.

این مسئول با بیان اینکه برای تسریع در روند احداث طرح ملی اقدام مسکن پیمانکاران خوب همان استان را انتخاب خواهیم کرد، گفت: با توافق میان وزارت راه و شهرسازی  و نظام مهندسی مقرر شد برای صدور پروانه و کارهای نقشه واحدها شهرداری و نظام مهندسی 50 درصد تخفیف بدهند که انتظار داریم تخفیف بیشتر از این باشد.

محرابیان با بیان اینکه در این طرح مسکن برای کسانی که امکان خانه‌دار شدنشان وجود ندارد اجرا می‌شود، گفت: تلاش کنیم قیمت‌ها را برای خدمت به این مردم کاهش دهیم، نمی‌خواهیم هزینه مازاد به مردم تحمیل کنیم.

رئیس هیات مدیره مرکز عمران ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بر تسریع روند بررسی نقشه‌ها توسط نظام مهندسی تاکید کرد و یادآور شد: آزمایشگاه مکانیک خاک به عنوان آزمایشگاه مرجع استان است.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی حق ندارد بر روی قیمت تمام شده در طرح اقدام ملی مسکن یک ریال اضافه کند، افزود: ستاد اجرایی در تمام حوزه‌ها و صحنه‌ها که نیاز به حضور بخش‌ها و نهادها بوده پای کار است و مقام اول و دوم بوده است.

محرابیان عنوان کرد: اگر وزارت نیرو وزارت نفت در شهر ها و روستا ها خدمات رسانی نمی کردند امکان ساخت و اجرای 5 تا 6 میلیون واحد مسکن ایجاد نمی شد.

قبل از سخنان محرابیان عزیز فیلی معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یاسوج 150 هزار نفر جمعیت دارد اما به بیش از 250 هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد مهاجرت در این شهر نسبت به سایر شهرهای استان زیاد است و سکونت‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح اقدام ملی مسکن می‌توانیم این وضعیت را ساماندهی کنیم، گفت: این طرح فرصتی خوبی برای کسانی که بضاعت مالی ندارند است و امیدواریم از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این طرح استفاده کنیم‌.

این مسئول بیان کرد: مشکل زمین داشتیم که الحمدالله 3 سایت آماده شده و استانداری با تمام توان برای احداث واحدهای مسکونی در این طرح همکاری می‌کنند.

درادامه  پژمان نیک‌اقبالی از مشخص شدن سه قطعه زمین که واقع  در انتهای ارم 4 ،ابتدای جاده شرف‌آباد و جنب سازمان هواشناسی خبر داد که سر جمع  داری 25 هزار متر مربع مساحت  است.

مدیر کل راه شهرسازی با اشاره به اینکه در حال حاضربرنامه ریزی برای  730 واحد در این سه  قطعه زمین انجام شده است  گفت امیدواریم با قول مساعد ستاد اجرایی فرمان امام و با توجه به ظرفیت بالا ، نیاز استان این تعداد افزایش داشته باشد.

نیک اقبالی تصریح کرد:کل ظرفیت استان در طرح اقدام ملی هزارو ششصدو هشتاد واحد است که در مرحله اول 730 واحد اجرایی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه در شروع این طرح در بعضی از شهر های کوچک استان استقبالی نشد ،راه و شهرسازی  برای حفظ این ظرفیت  آن را به شهر های بزرگتر انتقال داده است .

فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه این جلسه به وضعیت مهاجر پذیری استان اشاره کرد و گفت: شهر یاسوج با جمعیت نزدیک به 300 هزار نفر یک شهر طولی است ،که بعد از خوزستان دومین شهر حاشیه نشین با  جمعیتی بالغ بر 70 هزار نفر در جنوب کشور  است .

کناری افزود:در صورتی که در بقیه شهرهای کشور درصد مهاجر پذیری 3.2 است در شهر یاشوج این عدد به9.7 رسیده است لذا  می طلب یک همت بالایی با توجه به ظرفیت شهر در زمینه طرح ملی اقدام مسکن جهت تسریع عملیات اجرایی و افزایش تعداد واحد ها داشته باشیم.
گفتنی در حاشیه این سفر یک روزه، رئیس هیات مدیره مرکز عمران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره ) از سه قطعه زمین در نظر گرفته شده برای طرح اقدام ملی مسکن بازدید به عمل آورد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *