سامانه ارائه خدمات الکترونیکی بنیاد مسکن در ۶۸۰ دهیاری فعال شد

گروه استانها-معاون منابع و توسعه مدیریت استاندار اردبیل گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با پیشتازی در ارائه خدمات غیرحضوری، سامانه خدمات الکترونیکی خود را در ۶۸۰ دهیاری استان فعال کرد.

 

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، به نقل از استانداری، یعثوب نژادمحمد بعدازظهر امروز در آیین راه‌اندازی سامانه  خدمات الکترونیکی اظهار داشت: به زودی تمام دهیاری‌های استان تحت پوشش این سامانه قرار گرفته و مردم با مراجعه به دهیاری‌ها خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از جمله دستگاه‌هایی است که برای دریافت خدمات، ماهانه 2 الی 3 هزار نفر مراجعه‌کننده دارد.

معاون استاندار اردبیل با اشاره تصمیم ستاد استان مدیریت بیماری کرونا مبنی بر الکترونیکی کردن خدمات گفت: در این ستاد مقرر شده خدماتی که به مردم  ارائه می‌شود، در صورت داشتن قابلیت ارائه به صورت غیرحضوری، با هدف تسهیل در خدمت‌رسانی به صورت برون سپاری و یا سامانه الکترونیکی ارائه شود.

نژادمحمد اظهار کرد: الکترونیکی  کردن و برون سپاری خدمات می تواند از مراجعات مردم کاسته و باعث کاهش هزینه‌های مردم و ادارات شود.

وی گفت: در راستای الکترونیکی کردن خدمات ، 12 دستگاه به عنوان پایلوت انتخاب شده که این دستگاهها بالغ بر 75 درصد مراجعات مردم را به خود اختصاص می دهند.

معاون استاندار اردبیل تصریح کرد: دستگاه های تامین اجتماعی، بنیاد مسکن،شهرداری،کشاورزی، صمت، آب و برق از جمله این دستگاهها هستند.

وی افزود: این دستگاه‌ها مکلف شده‌اند که خدمات خود را احصا و آنها که قابلیت برون سپاری دارند، با فراهم کردن بستر الکترونیکی، این خدمات را به صورت غیرحضوری ارائه کنند.

نژادمحمد بیان کرد: در تامین اجتماعی  نیز بستر ارائه  30 خدمت فراهم شده و از آبان ماه تا بهمن ماه به صورت تدریجی به مردم معرفی و زمینه استفاده از آن مهیا می‌شود.

وی گفت:  با توجه به اینکه روزانه پنج هزار و 600 نفر برای دریافت خدمات مختلف به تامین اجتماعی مراجعه می کنند، با راه‌اندازی این سامانه 75 درصد از مراجعات این سازمان کاهش می یابد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *