سخنگوی کمیسیون عمران مجلس: تمرکز مجلس برای اجرای طرح دو فوریتی جهش تولید مسکن است

گروه استان‌ها- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه طرح دو فوریتی جهش تولید مسکن تدوین شده است، گفت: بر اساس آمار مطالعات طرح جامع کشور برای ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا باید حداقل به مدت ۴ سال، سالانه ۹۰۰ هزار تا یک میلیون واحد مسکن احداث شود.

سید البرز حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در  زنجان، با اشاره به اینکه بر اساس ماده 45 آیین‌نامه داخلی مجلس، کمیسیون‌های تخصصی با اهداف بررسی طرح‌ها و لوایح در موضوعات جاری مختلف کشور تشکیل می‌شود، اظهار داشت: کمیسیون عمران در حوزه عمران و شهری، وزارت راه و شهرسازی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، مسائل مرتبط با نظام فنی، عمرانی و اجرایی کشور پیگیر امور است.

وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که در کنار سایر موضوعات جاری مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد بحث مسکن است، افزود: دولت در سال‌های گذشته در حوزه مسکن بسیار ضعیف عمل کرده است؛ در شرایط حاکم بر کشور با توجه به نیاز اساسی که در حوزه مسکن وجود دارد به دلیل افزایش قیمت، به مسکن به عنوان کالای سرمایه‌ای نگاه می‌شود. با این وجود بر اساس آمار مطالعات طرح جامع کشور برای ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا باید حداقل به مدت چهار سال سالانه 900 هزار تا یک میلیون واحد مسکن در کشور تولید شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: کمیسیون عمران در طول چند ماه اخیر طرح دو فوریتی با عنوان جهش تولید مسکن تدوین کرده است که در این طرح کارشناسان بخش خصوصی، کارشناسان مالی بانک‌ها، کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و خود بدنه دولت حضور دارد و در این راستا قریب به 35 جلسه تخصصی تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر این طرح در سه حوزه تامین زمین با قیمت ارزان، تامین منابع مالی و تهیه مصالح ارزان قیمت به نتیجه برسد مشکلات حوزه مسکن تا حدودی حل خواهد شد، بیان کرد: امیدواریم این طرح با تکمیل طرح‌های گذشته بخشی از مسائل مسکن در کشور را حل کند.

حسینی با بیان اینکه طرح‌های متعددی از جمله لایحه مشارکت‌های عمومی و خصوصی توسط کمیسیون  عمران ارائه شده است، عنوان کرد: این لایحه از جمله لوایح قوی است که قریب به دو دهه در مجلس در حال بررسی بوده که امیدواریم در کمیسیون عمران به تصویب برسد با این حال بخشی از این لایحه توسط دولت تقدیم مجلس شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

وی خاطر‌نشان کرد: لایحه مشارکت‌های عمومی و خصوصی که یک لایحه سنگین و اثر‌گذار است اگر به نتیجه برسد به عنوان یکی از شاهکار‌های مجلس در حوزه تسهیل‌‌سازی امورات عمرانی با مشارکت بخش خصوصی به اجرا خواهد رسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *