شهرداری‌ها به گرانی مسکن دامن نزنند

تهران- ایرنا- بازرس انجمن صنفی مهندسان صنعت ساختمان با بیان اینکه مسکن مساله اولویت‌دار در کشور است، گفت: انتظار می‌رود شهرداری نقش نظارتی خود را ایفا کنند نه اینکه به این مساله دامن زده و سبب افزایش قیمت‌ها در بخش‌هایی از جمله مسکن به عنوان یک موضوع اولویت‌دار شوند.

علیرضا سرحدی در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر نقش شهرداری‌ها در افزایش قیمت مسکن گفت: شهرداری‌ها به بهانه‌های مختلف هزینه‌های اضافی را بابت مسکن دریافت می‌کنند. در واقع از ۲۰ تا ۳۰ سال گذشته تاکنون دیگر مسکن به عنوان نیاز ضروری مردم نیست و یک عده به عنوان کالا به آن نگاه می‌کنند که همین مساله سبب شده تا به عنوان مثال شهرداری نیز به دنبال این باشند که حالا که بازار خوبی است چرا ما استفاده نکنیم.

وی افزود: اینکه پول بزرگی در این بخش جابه‌جا می‌شود و هر کسی به دنبال گرفتن سهم خودش است که این مساله سبب شده تا بخش مسکن تبدیل به یک تجارت شود البته تجاری شدن به نوبه خود ایرادی ندارد، اما زمانی که از شکل منطقی خود خارج شود تبدیل به وضعیتی می‌شود که امروز شاهد آن هستیم.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها نباید به این وضعیت دامن بزنند تصریح کرد: از سوی دیگر شاهد هستیم که شهرداری که اقدام به ساخت و ساز و سرمایه گذاری در این بخش می‌کند که این نیز کار غلطی است در واقع شهرداری‌ها به عنوان مدیریت شهری باید بر رعایت شدن ضوابط و مقررات نظارت داشته باشد نه اینکه خودش نیز اقدام به دخل و تصرف کند.

سرحدی با بیان اینکه مسکن مساله اولویت‌دار در کشور است تصریح کرد: انتظار می‌رود شهرداری نقش نظارتی خود را ایفا کنند نه اینکه به این مساله دامن زده و سبب افزایش قیمت‌ها در بخش‌هایی از جمله مسکن به عنوان یک موضوع اولویت‌دار شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *