ضرورت مهار دلالان برای کنترل قیمت مسکن

یک کارشناس اقتصادی اقدامات دلالان زمین را مهمترین عامل افزایش قیمت مسکن دانست و بر مقابله با سوداگران زمین برای کاهش قیمت مسکن تاکید کرد.
ضرورت مهار دلالان برای کنترل قیمت مسکن

به گزارش سایت خبری تحلیلی نامه نیوز: محمد خوش چهره، کارشناس مسائل اقتصادی و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، گفت: مشکل مسکن سوداگری در زمین است به گونه ایکه برخی گروهها و جریان های سازمان یافته با همکاری برخی بانک ها با ایجاد جنگ اقتصادی و جنگ روانی برای بالا بردن قیمت مسکن اقدام می کنند و از طرفی سیاست های غلط زمین شهری به سوداگری و افزایش قیمت زمین دامن زده است.

وی افزود: در کشورهای پیشرفته قیمت زمین ۱۰ تا ۱۵ درصد آورده برای سازنده است اما در کشور ما به دلیل غفلت و سیاست های غلط تصمیم گیران و افزایش سوداگری زمین، قیمت زمین بسیار بیشتر از حد معمول بالا رفته و با وجود تولید انبوه مصالح ساختمانی مانند سیمان و فولاد اما به دلیل افزایش قیمت زمین هزینه و قیمت تمام شده مسکن افزایش یافته است.

این استاد اقتصاد در ادامه در رادیو گفت: سوداگران زمین موجب شده اند حتی در شرایط رکود، قیمت مسکن افزایش یابد بدون اینکه ساخت و ساز رونق داشته باشد و این سوداگران با انجام دلال بازی در مناطق بالای شهر قیمت زمین های مرغوب را افزایش می دهند و در نتیجه این موج به سایر مناطق و دیگر شهرها نیز سرایت می کند.

وی تاکید کرد: دولت جدید باید به صورت عملی و جدی ضمن مبارزه با فساد و مفسدان اقتصادی جلوی سوداگری زمین را بگیرد تا ساخت و ساز رونق گیرد و قیمت مسکن کاهش یابد زیرا مسکن و اشتغال دو رکن مهم و اساسی در اقتصاد خانوارها است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *