طرح ساخت خانه های 35 متری به وزارت کشور ارائه شد

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران از ارسال طرح خانه‌های کوچک مقیاس ( ۳۵ متری ) به وزارت کشور خبر داد و گفت: این موضوع در کارگروه ویژه مسکن در حال بررسی است و منتظر تصمیم نهایی هستیم.

به گزارش تسنیم ، عبدالرضا گلپایگانی در نشست خبری به صورت ویدئو کنفرانس که به مناسبت روز معمار برگزار شد، اظهار کرد: پیشنهاد این طرح به وزارت کشور ارسال شده، در کارگروه ویژه مسکن در حال بررسی است و منتظر تصمیم نهایی هستیم اما افرادی که نگران هستند که مقیاس 35 متری با سبک زندگی و فرهنگ ایرانی همخوانی ندارد، باید به محله کن سری بزنند که خانه‌ها کوچک است اما دقیقاً مانند معماری ایرانی و سبک فرهنگ ایرانی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه متولی اصلی این موضوع سازمان نوسازی است و در حال حاضر نیز در ضوابط طرح تفصیلی اجازه ساخت واحدهای 35 متری وجود دارد، گفت: طبق این طرح به هر ساختمان اجازه داده شده تا 20 درصد واحدهایش را کوچک مقیاس و حداکثر 35 متر بسازد.

معاون شهردار تهران همچنین در پاسخ به پرسشی درباره پلاسکو نیز گفت: طبق قانون هر ساختمانی که در شهر ساخته می‌شود باید ابتدا پروانه دریافت کند اما در مورد ساختمان پلاسکو دو مسئله وجود داشت که یکی از آنها مربوط به چگونگی محاسبه هزینه صدور پروانه است. برخی‌ها معتقد هستند از آن جایی که حریق و تخریب پلاسکو ناخواسته بوده، مشمول پرداخت عوارض ساختمانی نیست و از شهرداری خواستار نگاه ویژه به این موضوع بودند.

وی افزود: این در حالی است که قانون صراحتاً اعلام کرده شهرداری نمی‌تواند در عوارض ساختمانی تخفیفی قائل شود اما در این خصوص مکاتباتی انجام شده و قرار است در هیئت دولت پیگیری شود.

گلپایگانی گفت: مسئله دوم موضوع تامین پارگینگ است که بنیاد می‌گوید ساختمان قبلی پلاسکو پارکینگ نداشته اما طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی همه ساختمان‌های بزرگ باید پارکینگ داشته باشند. در این زمینه نیز با وزیر راه مکاتبه کرده‌ایم و قرار شده در نخستین جلسه شورای عالی معماری در مورد تأمین پارکینگ پلاسکو صحبت شود.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت پادگان 06 نیز گفت: در گذشته در شهرداری منطقه توافق شده بود که متراژ این پادگان به وسعت یک میلیون و 400 هزار متر مربع ساخته شود. با توجه به قانون انتقال پادگان‌ها به خارج از شهر می توانیم برای این پادگان کاربری‌های دیگری در نظر بگیریم و پیشنهادها برای بررسی ترافیکی به معاونت‌های مذکور سپرده شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *