عضو هیات رئیسه مجلس: طرح دو فوریتی تولید انبوه مسکن و کاهش قیمت مصالح ساختمانی در مجلس بررسی می‌شود

عضو هیأت رئیسه مجلس از بررسی طرح دو فوریتی تولید انبوه مسکن و کاهش قیمت مصالح ساختمانی و بسته‌های حمایتی از ساخت و ساز خانه در هفته آتی خبر داد.

 

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره بغرنج شدن وضعیت مسکن برای خانوارها اظهار داشت: کمیسیون عمران طرحی 2 فوریتی را برای کاهش التهابات بازار مسکن آماده کرده که هم‌اکنون در حال بررسی آن است و به احتمال زیاد در یکی دو هفته آینده به صحن علنی ارائه خواهد شد که در آنجا بحث تولید انبوه مسکن و تحرک در صنعت ساختمان تمرکز ویژه‌ای صورت گرفته است.

وی در همین راستا افزود: کاهش قیمت فولاد، سیمان و دیگر مصالح ساختمانی در این طرح دیده شده است تا با قیمت نازلی در اختیار مصرف‌کننده و انبوه‌ساز قرار گیرد تا بتوان قیمت مسکن را کاهش داده و رونقی در بازار ایجاد کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد:‌ این طرح در روزهای آینده به صورت 2 فوریتی ارائه خواهد شد و بنا داریم توجه ویژه‌ای به اقشار کم درآمد جامعه برای صاحب خانه شدن آنها داشته باشیم.

فراهانی اظهار داشت: این طرح 2 فوریتی به زودی در اختیار هیأت رئیسه قرار خواهد گرفت و قطعاً براساس نوبت‌بندی در نظر گرفته شده در صحن علنی مطرح خواهد شد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی درباره نقدینگی موجود در جامعه که توانسته منجر به التهاب در بخش مسکن شود، گفت:‌ باید بکوشیم این نقدینگی فراوان را به سمت تولید مسکن سوق دهیم تا بتواند ضمن ایجاد اشتغالزایی منجر به تحرک دیگر بخش‌های اقتصادی کشور شود.

وی افزود: اگر مسکن تولید شود بازارهای پروفیل، فرش، کلید و پریز، سیمان، گچ و اشتغال موجود در این بخش‌ها را به حرکت درآورده و این قطار می‌تواند کسب و کارها را در کشور به راه بیندازد.

عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد:‌اگر نتوانیم جلوی نقدینگی و سوداگری در بخش مسکن را بگیریم به سمت بازار مسکن رفته و منجر به لجام‌گسیختگی فراوانی در قیمت‌ها شده و بازار را به هم خواهد ریخت.

امیرآبادی فراهانی گفت: مجلس یازدهم تلاش دارد با تصویب قوانین خاص در حوزه مسکن از نقدینگی موجود در کشور استفاده کرده و آن را به سمت ساخت‌وساز و ایجاد اشتغالزایی در بخش مسکن ببرد نه اینکه نقدینگی موجود به سمت سوداگری و دلالی گرایش پیدا کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *