عملیات اجرایی هفت هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس آغاز شد

شیراز-ایرنا-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور آغاز شد که حدود هفت هزار واحد مسکونی از این مجموع در استان فارس و شهر جدید صدرا شیراز اجرا می‌شود.

محمود رضایی کوچی روز سه‌شنبه در آیین عملیات اجرایی ساخت ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن که در ارتباط ویدیو کنفرانسی با رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: سهم استان فارس از ۴ میلیون واحد مسکونی که پیشبینی شده در یک دوره چهار ساله ساخته شود  ۲۶۰ هزار واحد است که بایستی در طی ۴ سال توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه در استان فارس ساخته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: تاکنون‌ بیش از ۴۰۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان فارس ثبت‌نام کرده‌اند. پس از ثبت‌نام افراد در سامانه باید مشخصات و داده‌های اطلاعاتی آنها بررسی شود و نهایتا اسامی افرادی که دارای شرایط خاصی هستند و قبلا از تسهیلات مسکن استفاده نکرده‌اند یا مسکن نداشته‌اند مشخص شود تا زمین برای آنها تأمین و عملیات اجرایی ساخت آغاز شود.

رضایی عنوان کرد: در استان فارس تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر واجد شرایط بوده‌اند و به مرحله نهایی رسیده‌اند و باید مسکن برای آنها ساخته شود.

وی با بیان اینکه قسمت عمده این ساخت‌ وسازها در شهر صدرا شیراز آغاز شده است، گفت: در اکثر شهرستانهای استان فارس هم به صورت همزمان عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی آغاز شده است؛ تاکنون عملیات عمرانی برای بیش از ۱۸ هزار واحد آغاز شده که پیشرفت‌های متفاوتی داشته‌اند.

معاون استاندار فارس گفت: بیش از ۲۵۰۰ هکتار زمین  اراضی دولتی و اراضی بخش خصوصی برای تأمین زمین مسکن ملی در استان مشخص شده، قطعا عملیات اجرایی بیش از ۵۰ هزار واحد دیگر هم در شهرهای مختلف استان آغاز خواهد شد. بدین ترتیب تا یک یا دو ماه آینده می‌توان گفت عملیات عمرانی ۷۰ هزار واحد مسکونی در استان اجرا شده است.

وی ادامه داد: شهروندانی که شرایط استفاده از این تسهیلات را دارند می‌توانند ثبت نام و اطلاعات خود را بارگذاری کنند تا فرم‌های آنها پالایش شود و دستگاه‌های مربوطه هم موظف هستند که متناسب با نیاز، زمین تأمین کنند.

رضایی در رابطه با کیفیت این واحدهای مسکونی گفت: خوشبختانه در استان فارس از همه ظرفیت‌های فنی و مهندسی استان استفاده کرده‌ایم تا بتوانیم شاهد احداث واحدهای مسکونی باکیفیتی چه در بحث طراحی و چه در بحث نظارت بر پروژه‌ها باشیم.

معاون استاندار فارس اظهار کرد:باید از تجربه مسکن مهر استفاده کنیم و با برطرف کردن خطاها و مشکلات موجود در این طرح، واحدهای مسکونی با کیفیتی در اختیار مردم استان فارس قرار دهیم.

سه هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر صدرا شیراز از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می شود که امروز با حضور مسوولان استانی کلنگ آن به زمین خورد.

۳ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر صدرا شیراز ساخته می شود

مهندس عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس نیز در  مراسم آغاز عملیات اجرایی مسکن ملی در شهر صدرا شیراز  اظهار داشت : ۳ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن با مشارکت بنیاد مسکن در شهر صدرا شیراز ساخته می شود.

زمانی در این مراسم گفت: بیش از ۴۱۶ هزار نفر دراین طرح ثبت نام کرده‌اند که ۸۳ هزار نفر تاکنون تایید نهایی شده‌اند و۱۴۸هزار نفر نیز در انتظار بررسی هستند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اظهار داشت: از همه ظرفیت های پیش رو برای اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن و ایجاد واحد های مسکونی در قالب این طرح بهره گیری خواهد شد، استان فارس پیشتاز در اجرای این طرح است و بسیاری از شاخص‌های تامین مسکن ملی در فارس فراتر از متوسط کشوری است.

زمانی با بیان اینکه بنیاد مسکن مسئولیت ساخت مسکن محرومین و مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ساخت مسکن اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر را برعهده دارد، گفت: بنیاد مسکن در حدود ۱۱۵ شهر فارس فعالیت ساخت مسکن را برعهده دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه راهبر ساخت و ساز روستایی در استان فارس، افزود: با راه‌اندازی این سامانه متقاضیان مسکن روستایی برای اخذ پروانه ساختمانی به مرکز شهرستان مراجعه نمی‌کنند و تمام مراحل اخذ پروانه از طریق این سامانه و به صورت غیرحضوری انجام می‌شود که در حال حاضر این سامانه به صورت پایلوت در شهرستان جهرم در حال اجرا است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *