مبلغ پرداختی مسکن ملی افزایش یافت| وعده معاون مسکن عملی شد؟

پس از وعده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن و تخصیص وام‌ها ۲۵۰ تا ۴۵۰ میلیونی، اکنون در ادامه روند این طرح بررسی شده است.

سایت شماره یک:

در حالی طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار بود آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن حدود ۲۰۰ میلیون تومان باشد که این مبلغ به ۳۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

بر اساس گزارش تسنیم، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی آبان‌ سال گذشته با اشاره به برنامه ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن (قانون جهش تولید مسکن) گفته بود: بانک‌های عامل وام ۲۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی قانون جهش تولید مسکن را که مصوبه شورای پول و اعتبار را دارد بر اساس سود شورای مذکور که ۱۸ درصد است، تقسیط می‌کنند.

محمود محمودزاده ابراز کرد: مابه‌التفاوت این سود توسط صندوق ملی مسکن پرداخت می‌شود. این مابه‌التفاوت برای گروه‌های مختلف متفاوت است. طی هفته آینده (هفته چهارم آبان‌ سال ۱۴۰۰) در رابطه با جدول مابه‌التفاوت سود تسهیلات قانون جهش تولید مسکن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

محمودزاده با اعلام این‌که سود این تسهیلات برای دهک‌های یک تا ۳ بالغ بر ۵ درصد است، گفت: برای دهک‌های درآمدی دیگر بر اساس توان پرداخت و توان مالی تنظیم شده است.

وی تصریح کرد: آورده اولیه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های اول تا سوم درآمدی ۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده و برای سایر دهک‌ها هم مانند قبل این آورده ۴۰ میلیون تومان است.

او اضافه کرد: این پول برای ثبت‌نام اولیه است و مابه‌التفاوت بین تسهیلات و قیمت تمام‌شده طی ۵ مرحله که در قرارداد می‌آید از متقاضیان دریافت می‌شود.

وعده معاون مسکن عملی شد؟

با توجه به اظهارات محمودزاده آورده سایر دهک‌ها در ۵ مرحله حدود ۲۰۰ میلیون تومان است. این در حالی است که برخی متقاضیان تایید شده نهضت ملی مسکن طی تماس از افزایش آورده خود در طرح مذکور خبر دادند.

بر این اساس طبق اعلام شرکت عمران شهر جدید پرند متقاضیان باید طی ۸ مرحله ۳۲۰ میلیون تومان آورده خود را واریز کنند. به عبارت دیگر متقاضیان باید هر مرحله ۴۰ میلیون تومان به حساب مسدود شده خود نزد بانک مسکن واریز کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *