۱۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز بیمارستان بافق نیاز است

یزد – ایرنا – فرماندار بافق گفت: برای تکمیل و تجهیز بیمارستان ۹۶ تختخوابی این شهرستان که هم اکنون حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سید مهدی طلایی مقدم روزشنبه در حاشیه بازدید از این مرکز درمانی افزود: برای تکمیل بیمارستان ۳۰ میلیارد تومان و تجهیز آن به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی اظهار کرد: قرارداد اولیه سال ۹۴ با پیمانکار بسته شد، بایستی عملیات اجرایی با حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تکمیل می شد که به خاطر مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت مصالح ساختمانی مشکلاتی برای تکمیل پیش آمد و کار زمانبر شد.

این مسوول با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان صرف ساخت و ساز بیمارستان شده است، بیان کرد: برای تکمیل آن مساعدت مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و کمک‌های افراد خیر را می طلبد.

فرماندار بافق خاطرنشان کرد: از ۲ ماه قبل جلساتی با حضور مسوولان استان یزد و شهرستان برگزار و کمک‌هایی از سوی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق انجام شد تا کارگاه فعال تر به کار خود ادامه دهد.

به گفته وی در حال حاضر ۷۰ نفر در قسمت های مختلف مشغول کار هستند و این تعداد در زمان نصب کاشی و سرامیک و موتورخانه به ۱۰۰ نفر می رسد.

فرماندار بافق با اشاره به اینکه بیمارستان یادشده اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: بنا به قول پیمانکار این هفته  کاشی و سرامیک وارد کارگاه می‌شود و خرید آسانسورها و تجهیزات کامل موتورخانه و چیلر هم هفته آینده انجام می‌ شود.

طلایی مقدم تصریح کرد: تجهیزات از طرف وزارتخانه و دانشگاه علوم پزشکی استان خریداری می‌شود ضمن اینکه خرید یک دستگاه ام.  آر.  آی از سوی دانشگاه برای بیمارستان پیش بینی شده است.

بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق در سایت بیمارستان کنونی در چهار طبقه با زیربنای ۱۱ هزار و ۷۵۰ مترمربع در حال ساخت است.

بیمارستان فعلی بافق که سال ۶۹ با ۱۲ تخت بستری راه اندازی شد، دارای بخش‌های مختلف جراحی، اطفال، زنان و زایمان، قلب، رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه ، آی.سی. یو، اورژانس و سی. سی. یو است و از وجود بیشتر تخصص‌ های حوزه پزشکی و درمانی به صورت تمام وقت و پاره وقت برخوردار است .

اما، ظرفیت تخت‌ها برای بستری بیماران، کافی نیست ضمن اینکه به خاطر کمبود ظرفیت تخت و امکانات مرتبط،برای برخی تخصص‌های تمام وقت و انجام بعضی اعمال جراحی مشکلاتی دارد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *