۴۰ درصد متقاضیان مسکن ملی تایید نشدند/ زیان بزرگ خریداران امتیاز

معاون مسکن و ساختمان با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود ۴۰ درصد ثبت‌نامی‌های طرح اقدام ملی مسکن به دلیل قرمز بودن فرم «ج» از متقاضیان واقعی جدا شده و جزو حذف‌شدگان باشند، از آغاز ثبت‌نام مرحله دوم در نیمه دوم بهمن خبر داد.

در حالی که فضای مجازی مملو اگهی های ریز و درشت فروش کد رهگیری با قیمت های پیشنهادی عجیب و غریب نظیر ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است،معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده است فرم ۴۰ درصد از متقاضیان رد شده و دور دوم ثبت نام در بخمن ماه سال جاری انجام می گیرد.

بر اساس این گزارش پیش تر اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و همچنین محمودزاده معاون وی نسبت به خرید و فروش امتیاز مسکن ملی هشدار داده اند . فروش امتیاز در حالی انجام می شود که هنوز مشخص نیست چه کسانی واجد شرایط شناخته می شوند .

قیمت بالای کد رهگیری دریافتی از سامانه نشان می دهد دلالان ورودی پرقدرت به داستان داشته اند. محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص آغاز ثبت‌نام مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در سراسر کشور، اعلام کرد: پایش ثبت نام مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن بیش از ۴۵ روز زمان می‌برد و بر این اساس، ثبت نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن از نیمه دوم بهمن ماه آغاز خواهد شد.

محمودزاده ادامه داد: از نیمه بهمن‌ماه ثبت‌نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن در استان‌های کشور آغاز می‌شود. بنابراین کسانی که نتوانستند در مرحله نخست در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند، آماده درج اطلاعات خود در سامانه از نیمه دوم این ماه باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۴۰ درصد از ثبت‌نام کنندگان در مرحله نخست به دلیل قرمز بودن فرم «ج» حذف شوند. در عین‌حال با ظرفیت‌های جدید ایجاد شده در مرحله دوم ثبت‌نام، می‌توان واجدان شرایط بیشتری را برای مسکن ثبت‌نام کرد.

گفتنی است، در مرحله اول ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در مجموع ۲۶۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند که ۲۰ هزار نفر آن‌ها در بافت‌های فرسوده و ۲۴۰ هزار نفر در سایر بافت‌ها بوده‌اند.به این ترتیب با توجه به ثبت نام ۲۶۰ هزار نفر ، مشخص می شود ۱۰۴ هزار نفر مشمول دریافت مسکن ملی شناخته نشده اند.

خبر آنلاین

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *