۶۴ درصد واحدهای مسکونی روستاهای استان اردبیل مقاوم‌سازی شده است

اردبیل- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اعلام کرد: ۶۴ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان اردبیل در برابر حوادث و بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله بر اساس اصول فنی و با نظارت کارشناسان فنی بنیاد مسکن مقاوم‌ سازی شده است.

فرهاد سبحانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد واحدهای مسکونی شناسایی شده در روستاهای استان اردبیل را حدود ۹۹ هزار واحد اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از ۶۳ هزار واحد از این واحدها با اعطای تسهیلات بانکی و خدمات فنی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بازسازی و مقاوم سازی شده است.

وی با اشاره به افزایش تسهیلات طرح مقاوم سازی مسکن روستایی از یک میلیارد ریال به ۲ میلیارد ریال و آغاز روند اعطای این تسهیلات از سال جاری افزود: امیدواریم مابقی حدود ۳۶ هزار واحد مسکونی فاقد ایمنی استان نیز طی ۱۰ سال آینده با اعطای تسهیلات بانکی و مشارکت روستاییان استان مقاوم سازی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل سود این تسهیلات را پنج درصد اعلام کرد و اعطای آن را فرصتی مناسب برای خانه‌دار شدن روستاییان دانست و بیان کرد: ارائه این تسهیلات نقش بسزایی در مقاوم سازی مسکن روستایی و کاهش مهاجرت روستاییان دارد.

وی اضافه کرد: ارائه تسهیلات ۲ میلیارد ریالی برای احداث مسکن روستایی به بانک‌ها ابلاغ شده و روستاییان استان می‌توانند برای مقاوم سازی واحد مسکونی خود، با مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان محل سکونت خود، از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

سبحانی از ادامه روند سهمیه تخصیصی طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی سال گذشته در سال جاری خبر داد و بیان کرد: سهمیه استان اردبیل برای بهسازی مسکن روستایی ۳ هزار و ۶۴۱ واحد در نظر گرفته شده که تاکنون ساخت ۷۶۷ واحد مسکونی به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: در کنار این اقدام، ساخت سه هزار واحد مسکونی مسکن نیز در قالب سهمیه خانواده‌های دارای دو معلول، تفاهم‌نامه ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و سهمیه تفاهم‌نامه مشترک با بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در سطح استان اردبیل توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل ادامه دارد که تاکنون عملیات ساخت ۲ هزار و ۹۰۶ واحد مسکونی تکمیل و تحویل واجدان شرایط شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *