احداث 426 واحد مسکن ملی در چالدران

فرماندار چالدران گفت: 426 واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی در چالدران احداث می شود.
به گزارش اخبار ساختمان، حسن محمد زاده با تاکید بر افزایش بی رویه قیمت املاک و اجاره در چالدران گفت: در جهت رفع مشکل تامین مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن احداث 426 واحد در زمینی به وسعت سه هکتار به تصویب رسیده و وارد فاز اجرایی شده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت راه اندازی بازارچه های مرزی گفت: در زمینه راه اندازی بازارچه مرزی در مناطق مرزی شیخ سیلو و پیر احمد کندی تمامی کارهای اجرایی در مرحله شهرستانی و استانی به اتمام رسیده و در حال حاضر منتظر طرح در کمیسیون اصلی هئیت دولت است و در صورت تأیید در کمیسیون اصلی، در هیات دولت تصویب و وارد فاز اجرایی خواهد شد.

فرماندار چالدران با اشاره به زمان بازگشایی میدان دواب در چالدران که با ابلاغ ستاد مدیریت کرونا استان تعطیل است، گفت: مکاتبات لازم در این خصوص انجام گرفته اما نتیجه نهایی از سوی ستاد استان اعلام خواهد شد. لذا در خصوص حمایت از دامداران منطقه با پیشنهاد فرمانداری شهرستان خرید تضمینی دام از سوی ستاد پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی استان مصوب و خدمت معاون وزیر جهاد کشاورزی ارسال شده است. همچنین پیشنهاد دیگری نیز در خصوص صادرات رسمی دام در دست پیگیری است که در صورت تحقق کمک شایانی به بازار دام شهرستان خواهد کرد.

محمد زاده از بهسازی و آسفالت ریزی ۵۰ کیلومتر راه روستایی در چالدران خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰ کیلومتر از این راههای روستایی چالدران منتهی به پیر احمدکندی به اتمام رسیده و مابقی در دست اجرا است.

وی در ادامه بر طرحهای در دست اجرا در خصوص ارتقاء محورهای مواصلاتی چالدران از فرعی به اصلی نیز اشاره کرد و گفت: ارتقاء جاده چالدران به طرف چایپاره مورد تصویب قرار گرفته و در مرحله تصویب امکان سنجی و ورود به فاز اجرایی قرار گرفته است.

فرماندار چالدران بر نبود زیر ساختهای لازم گردشگری چالدران تاکید کرد و گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی طرح های گردشگری در مجموعه جهانی قره کلیسا و آبگرم معدنی شروع شده و ایجاد سایت موزه باز جنگ چالدران در محل مقبره سید صدرالدین در دست مطالعه است.

وی در ادامه گفت: در تامین گاز مایع هیچ مشکلی وجود ندارد و با آغاز اجرای طرح الکترونیکی کردن توزیع، مشکل توزیع و عدم رعایت نرخ مصوب نیز برطرف خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *