افتتاح ۱۱۶ پروژه مسکن و شهرسازی در دهه فجر

وزارت راه و شهرسازی همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح ۶۰۲ پروژه در حوزه‌های حمل و نقل و مسکن را در دستور کار قرار داده که ۱۱۶ مورد آن مربوط به حوزه مسکن و شهرسازی است؛ بهره‌برداری از دو واحد بیمارستانی، ۲۱ پروژه بازآفرینی شهری و ۹۵ پروژه مرتبط با شرکت عمران شهرهای جدید از جمله این موارد است.

به گزارش ایسنا، در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، وزارت راه و شهرسازی ۶۰۲ پروژه به ارزش ۷۱۰۲ میلیارد تومان در حوزه حمل و نقل و مسکن را افتتاح خواهد کرد که ۱۱۶ پروژه در حوزه مسکن و شهرسازی است. در بخش مسکن، پروژه‌های بیمارستانی، پروژه‌های بازآفرینی شهری و پروژه‌های مرتبط با شرکت عمران شهرهای جدید با اعتباری بالغ بر ۱۰۶۰ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

جزئیات پروژه‌های قابل افتتاح شامل دو پروژه بیمارستانی در استان‌های فارس و سمنان با ۴۳۱ میلیاردتومان اعتبار، ۲۱ پروژه مرتبط با بازآفرینی شهری با اعتبار ۲۳ میلیاردتومان و ۹۵ پروژه مرتبط با شرکت عمران شهرهای جدید با اعتباری بالغ بر ۶۰۶ میلیاردتومان است.

بنابراین گزارش، یکی از اهداف کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن و شهرسازی احداث چهار میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال تحت عنوان طرح نهضت ملی مسکن است که این برنامه در همکاری تمامی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه محقق خواهد شد. این طرح در شورای عالی مسکن به ریاست رییس‌جمهور در دست پیگیری است و دبیری شورای عالی مسکن را وزیر راه و شهرسازی برعهده دارد.

آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن از تامین زمین ۷۶۰ هزار واحد و آمادگی پروژه برای آغاز عملیات اجرایی حکایت دارد. این آمار البته مربوط به اوایل دی ماه است. حدود ۵۳۰ هزار واحد از ۷۶۰ هزار واحد، مربوط به پروژه اقدام ملی است که با نهضت ملی مسکن ادغام شده است. البته طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی ممکن است تمام ۷۶۰ هزار واحد به مرحله اجرا نرسیده باشد و در مراحل مختلف قرار دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *