افزایش وام مسکن هنوز به تایید شورای پول و اعتبار نرسیده است

تهران – ایرنا – مدیرعامل بانک مسکن خبر داد که پیشنهاد افزایش وام مسکن از محل اوراق هنوز در شورای پول و اعتبار به تصویب نرسیده است.

«ابوالقاسم رحیمی انارکی» امروز (دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: بانک مسکن پیشنهاد افزایش وام مسکن از محل اوراق را از مدت‌ها پیش به بانک مرکزی داده است و اکنون این پیشنهاد در شورای پول و اعتبار درحال بررسی است.

وی با تکذیب تصویب افزایش وام مسکن، متذکر شد که امکان رونمایی از رقم جدید وام مسکن تا زمان تصویب آن در شورای پول و اعتبار وجود ندارد.

انارکی در خصوص سهم مشارکت بانک مسکن برای تامین مالی طرح مسکن ملی گفت: بانک مسکن برای تامین مالی ١٤٠ هزار واحد از واحدهای مسکونی این طرح مشارکت خواهد داشت.

مدیرعامل بانک مسکن درباره اینکه در تهران و سایر کلانشهرها چه سهمی از مشارکت دارید، گفت: هنوز اعلام نشده است که در کلانشهرها چه سهمی از مشارکت مالی را خواهیم داشت؛ ممکن است سهم مشارکت مالی ما در تهران با توجه به افزایش تقاضا بیشتر باشد.

انارکی خبر داد که قرار بر این است تا ١٤ هزار میلیارد تومان توسط بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات مسکن ملی به متقاضیان پرداخت شود.

وام مسکن از محل اوراق حق تقدم اکنون برای زوجین در شهر تهران ١٢٠ میلیون تومان و رقم این وام برای زوجین در شهرهای بالای٢٠٠ هزار نفر جمعیت ٨٠ میلیون تومان است.

در شهرهای بزرگ و مراکز استان هم برای متقاضیان انفرادی، ۵۰ میلیون تومان از محل اوراق حق تقدم امکان دریافت وام است که با احتساب وام ۲۰ میلیون تومان جعاله ٧٠ میلیون تومان می شود.

مجردهای تهرانی هم می‌توانند تا سقف ٦٠ میلیون تومان از محل اوراق حق تقدم تسهیلات خرید مسکن اقساطی دریافت کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *