افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت شن و ماسه و تبعات آن در جاجرم 

بی توجه به تبعات گرانی مصالح ساختمانی، شرایط خانه دار شدن مردم را هم سخت‌تر کرده و ساخت و ساز را به شدت کاهش داده و باعث رکود تورمی در حوزه مسکن شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی، این روز‌ها صحبت از افزایش نرخ شن و ماسه و تاثیر پذیری بازار مسکن از بالا رفتن نرخ محصولات این حوزه خبر می‌دهد. بی توجه به تبعات گرانی مصالح ساختمانی، شرایط خانه دار شدن مردم را هم سخت‌تر کرده و ساخت و ساز را به شدت کاهش داده و باعث رکود تورمی در حوزه مسکن شده است.
افزایش صددرصدی قیمت شن و ماسه در جاجرم و مشکلات فراوان مردم و اصناف 
کاویانی یکی از تولید کنندگان بلوک ساختمانی در این باره می‌گوید: متاسفانه افزایش یکباره قیمت شن و ماسه باعث افت شدید بازار فروش بلوکه شده است به صورتی که پیش از این محصولات خود را بصورت پیش فروش ارائه می‌کردیم، اما اکنون با توجه به افزایش قیمت‌ها و کاهش محسوس فروش به ناچار مجبور به دپو محصولات خود در کارگاه هستیم.
فاطمی، یکی دیگر از تولید کنندگان مصالح ساختمانی اظهار می دارد: افزایش قیمت مصالح ساختمانی باعث کاهش قدرت خرید مردم شده و تاثیر مستقیم بر بیکاری عده‌ای از جوانان شهر داشته است بصورتی که پیش از این ده نفر در کارگاه بنده مشغول بکار بودند که متاسفانه با شرایط پیش آمده مجبور به تعدیل نیرو شدیم که از ده نفر نیروی شاغل در کارگاه ۴ نفر شغل خود را از دست داده اند.
آموزگار ،یکی از مشاورین املاک نیز در این خصوص می گوید: افزایش قیمت مصالح باعث کاهش ساخت و ساز در شهر شده است و با توجه به توقف ساخت و ساز و تقاضای جوانان برای خرید و اجاره مسکن باعث افزایش بی رویه قیمت‌های اجاره بها شده و مشکلات فراوانی برای مردم بوجود آورده است.
شاهوردی، یکی دیگر از شهروندان می گوید: بیش از یک سال است که در حال ساخت منزل مسکونی هستم که متاسفانه افزایش بی رویه قیمت مصالح باعث شده نتوانم سرپناهی برای خود و خانواده ام درست کنم که امیدوارم مسئولان با نظارت کامل از افزایش بی رویه و غیر متعارف قیمت‌های مصالح ساختمانی جلوگیری شود.
 رئیس صنف مصالح فروشان شهرستان جاجرم نیز در این باره اظهار می کند: شن و ماسه در شهرستان جاجرم طبق نرخنامه مصوب انجمن شن و ماسه خراسان شمالی به مردم عرضه می‌ شود و در حال حاضر ۶ کارخانه شن شویی و سنگ شکن در سطح شهرستان فعال است.
محمدی می افزاید: نرخنامه مصوب با توجه به قیمت‌های ملک در مرکز استان در نظر گرفته شده و با قیمت‌های شهرستانی همخوانی ندارد و برای کاهش قیمت نیز پیگیری‌های زیادی انجام شد که متاسفانه به سرانجام نرسید و قیمت‌های کنونی مشکلاتی همچون تعطیلی برخی کارگاه‌های تولید بلوکه ساختمانی را در پی داشته و باعث بیکاری تعدادی از جوانان شده است.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *