افزایش ۶۰ درصدی تسهیلات مسکن روستایی/ ابلاغ به بانک‌ها تا هفته آینده

معاون مسکن بنیاد مسکن از تأیید مصوبه افزایش تسهیلات مسکن روستایی به ۴۰ میلیون تومان توسط شورای پول و اعتبار خبر داد و گفت: رشد ۶۰ درصدی افزایش تسهیلات مسکن روستایی تا هفته آینده به هفت بانک عامل ابلاغ می‌شود.

عزیزالله مهدیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به ابلاغ مصوبه افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی از سوی شورای پول و اعتبار گفت: شورای پول و اعتبار امروز مصوبه افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی را به ۴۰ میلیون تومان ابلاغ کرد و احتمالاً تا هفته آینده این مصوبه به ۷ بانک عامل ابلاغ و اجرا خواهد شد.

به گفته وی، تا هفته آینده سهمیه بانک‌های عامل نیز در میزان پرداخت تسهیلات باید مشخص و تعیین شود.

مهدیان در پاسخ به این سؤال که آیا تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با توجه به رشد قیمت مصالح ساختمانی می‌تواند در ساخت و ساز مسکن روستایی و مقاوم‌سازی این واحدها مؤثر و مفید باشد، اظهار داشت: براساس قانون سالانه باید ۱۵ درصد به سقف تسهیلات مسکن روستایی اضافه شود، اما امسال با توجه به رشد قیمت مصالح ساختمانی، سقف تسهیلات نیز با درنظر گرفتن این افزایش ۶۰ درصد بالا رفته است.

معاون مسکن بنیاد مسکن با اشاره به اینکه این ۴۰ میلیون تومان برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی درنظر گرفته شده و پرداخت خواهد شد، گفت: سقف تسهیلات مسکن روستایی که ۲۵ میلیون تومان بود، تاکنون برای ساخت ۷۷ هزار واحد مسکونی پرداخت شده است.

شورای پول و اعتبار عصر دیروز در یکهزار و دویست و هفتادمین جلسه خود به ریاست عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با افزایش سقف فردی «تسهیلات یارانه‌ای قابل اعطا بابت بازسای و نوسازی اماکن مسکونی روستایی» به مبلغ 400 میلیون ریال موافقت کرد. تسهیلات مورد اشاره با معرفی متقاضیان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بانک‌های عامل قابل پرداخت است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *