اولویت طرح نهضت ملی ساخت مسکن ویلایی است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکید بر اینکه اولویت واگذاری زمین به خود مردم است تا مردم خودشان زمین بسازند، گفت: اولویت اول در طرح نهضت ملی مسکن واگذاری زمین برای ساخت مسکن ویلایی تک‌واحدی در استان‌هایی است که زمین کافی وجود دارد.

نشست مشترک «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی و معاونین و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس امروز یکشنبه ۱۳ شهریور در محل این وزارتخانه برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اولویت واگذاری زمین به خود مردم است تا مردم خودشان زمین بسازند، گفت: مردم خودشان تدریجی خانه را می‌سازند، باید کار کنیم تا مردم از مستاجری نجات پیدا کنند.

قاسمی تصریح کرد: در استان‌هایی که زمین وجود دارد، زمین به صورت تک واحدی و ویلایی به مردم ارائه شود و قرارداد یک‌ساله و نیمه‌بسته شود و هرجایی که زمین کم است اجازه ساخت دوطبقه و سه طبقه داده شود تا مردم به صورت گروهی خانه‌هایشان را بسازند.

وی، اولویت اول در طرح نهضت ملی مسکن را واگذاری ویلایی تک‌واحدی به مردم در استان‌هایی مطرح کرد که زمین داریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت سرعت ساخت مسکن در کشور به مدیران توصیه کرد: مدیران راه و شهرسازی هر روز به پروژه‌های ساخت مسکن سرکشی کنند.

قاسمی بیان کرد: مسئول کار در ساخت مسکن در استان مدیرکل راه و شهرسازی هر استان است.

وی تاکید کرد: اولویت اول واگذاری زمین به خود مردم است، مورد بعدی خود مالکانی است که زمین دارند و تسهیلات ساخت مسکن را از طریق طرح نهضت ملی مسکن در اختیارشان قرار داده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه دست مدیران کل راه و شهرسازی در هر نوع اقدام عملیاتی در طرح نهضت ملی مسکن و قرارداد با انبوه‌سازان باز است، بیان کرد: با انبوه سازان می‌توان از ظرفیت زمین تهاتر استفاده کرد.

قاسمی با اشاره به عملکرد خوب بانک مسکن بیان داشت: گزارشی مبنی بر عدم همکاری بانک مسکن در طرح نهضت ملی مسکن تا کنون اعلام نشده و همه‌جا بانک مسکن پای‌کار نهضت ملی مسکن بوده است.

عضو کابینه دولت سیزدهم به مدیران کل راه و شهرسازی آنها مهلت داد تا نسبت به تعیین تکلیف زمین‌ها برای ساخت واحدهای مسکونی اقدام کنند.

وی ادامه داد: ما نباید از برنامه زمان‌بندی طرح نهضت ملی مسکن عدول کنیم و تمامی اختیارات لازم را هم به استانداران به‌عنوان روسای شورای‌عالی مسکن داده‌ایم و کوتاهی و تاخیر در این زمینه پذیرفتنی نیست.

اهمیت توجه به بافت فرسوده در طرح نهضت ملی مسکن

قاسمی بر ظرفیت بالای بافت‌های فرسوده در تولید مسکن که به طور متوسط از نوسازی هر واحد فرسوده ۳ واحد جدید نیز تولید می‌شود، تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی به مدیران راه و شهرسازی دستور داد با جدیت بیشتری به این موضوع بپردازند و بسته‌های تشویقی مناسبی برای سازندگان تعریف کنند و به صورت هفتگی ضمن بازدید از محلات هدف و روند نوسازی مسکن را پیگیری کنند و به‌عنوان یک اولویت جدی مدنظر قرار دهند.

عضو کابینه دولت سیزدهم تاکید کرد: چنانچه بسته‌های تشویقی مناسب برای این کار تعریف شود نیاز چندانی به تسهیلات بانکی هم نخواهد بود.

ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *