برنامه شورای جدید برای کاهش قیمت مسکن

عضو شورای شهر تهران توضیحاتی درباره برنامه شورای ششم در زمینه کاهش قیمت مسکن، مقابله با کرونا، نامگذاری خیابان های تهران، کرایه حمل و نقل عمومی، انتصابات جدید در شهرداری و زمان آغاز به کار زاکانی ارائه داد.

به گزارش گروه اجتماعی یکتاپرس؛ انتخابات شورای ششم شهر و روستا ۲۸ خرداد سال جاری برگزار شد. این انتخابات همزمان با انتخابات ریاست جمهوری بود و مردم تهران با رأی قاطع به لیست شورای ائتلاف انقلاب اسلامی به فعالیت ۲۱ نفر در لیست رأی قاطع و مثبت دادند. فعالیت شورای شهر ششمی‌ها در پایتخت تقریبا از نیمه مرداد آغاز شد و مهم‌ترین اولویت آن‌ها که انتخاب شهردار بود نیز انجام گرفت. اعضای شورای ششم در دومین جلسه خود «علیرضا زاکانی» را با ۱۸ رای از مجموع ۲۱ رای، به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند. زاکانی بعد از تایید و حکم وزیر کشور، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و تا ابلاغ این حکم علیرضا جاوید سرپرست شهرداری تهران است.

درباره موضوعات مختلف در شهر تهران مانند زمان آغاز فعالیت شهردار پایتخت، انتصابات، حضور زنان در مدیریت شهری، فعالیت جوانان در شهرداری، مهمترین برنامه فرهنگی و اجتماعی شورای ششم، نامگذاری معابر و خیابان ها، گرانی مسکن، حمل و نقل عمومی، نرخ کرایه‌ها و متوفیان کرونا با علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای ششم تهران به بحث و گفتگو نشستیم که جزئیات آن به شرح ذیل است.

جلسه روز گذشته شورای ششمی‌ها در وزارت کشور/سرانجام حکم علیرضا زاکانی

روز گذشته آقای چمران اعلام کرد جلسه‌ای قرار است در مورد حکم علیرضا زاکانی شهردار منتخب تهران برگزار شود نتیجه جلسه روز گذشته چه بود و به چه سرانجامی رسید؟

این جلسه جزو جلسات معمول شورا و وزارت کشور برای ادامه مسیر انتخاب شهردار تهران بوده و همواره در بحث تنظیم و ابلاغ حکم شهرداران زمانی به طول می‌انجامد به طوری که برای ابلاغ حکم محمدباقر قالیباف در گذشته نیز حدود یک تا دو ماه تنظیم و ابلاغ حکم زمان بُرد و برای اینکه کار‌ها به شکل قانونی پیش رود و موضوعات حقوقی نیز مورد بررسی قرار گیرد جلسات با دوستان وزارت کشور در حال برگزاری است و به محض صدور حکم علیرضا زاکانی فعالیتش در شهرداری تهران آغاز خواهد شد و ممکن است این موضوع طی یک تا دو روز آینده و در زمان فعالیت وزیر کنونی کشور آقای رحمانی‌فضلی باشد و یا کار توسط وزیر کشور آینده به سرانجام برسد.

وضعیت مسکن در بسیاری از شهر‌ها از جمله پایتخت بسیار حائز اهمیت است و در حال حاضر به دلیل گرانی مسکن بخش زیادی از شهروندان دچار مشکل در خرید و یا پرداخت اجاره‌بها شده‌اند آیا شورای ششم تهران برنامه‌ای جهت رفع این مشکل خواهد داشت؟

ببینید شرایط اقتصادی مردم به دلیل ماجرای تحریم‌ها و مدیریت بد اقتصادی ۸ سال گذشته دولت نامساعد شده و قیمت مسکن در شهر‌ها به ویژه تهران گران شده

است خانه‌دار شدن و اجاره‌نشینی برای مردم دردسرساز شده و به خاطر همین موضوع مسکن، برخی از طبقه متوسط به زیر خط فقر آمده‌اند. شورای شهر نمی‌تواند قیمت برای مسکن تعیین کند، ولی از طریق تصویب تسهیلات و یا ضوابط و اجرای آن توسط شهرداری می‌توان گام‌هایی مؤثر برداشت تا هزینه ساخت و ساز کاهش یابد و یا مسکن از حالت رکود خارج شود.

طولانی شدن پروانه ساخت و ساز روی قیمت‌ها اثر دارد

طولانی شدن پروانه ساخت و ساز روی قیمت‌ها اثر دارد البته ماجرای زمین شهری هم می‌توان در این راستا مدنظر قرار گرفت که مطالبه شورا از شهرداری در این حوزه مؤثر خواهد بود و برای اینکه وضعیت حوزه مسکن بدتر نشود می‌توان اقداماتی را انجام داد که مشکلات را جبران و یا از ایجاد مشکلات بیشتر جلوگیری کنیم. باید بتوانیم از قابلیت‌های موجود در این راستا استفاده کنیم البته این مسأله نیاز به طراحی راه‌های جدید هم دارد و یکی از رویکرد‌های برون‌رفت از مشکلات این است که باید به طور دیگری عمل کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *