برگزاری اولین نشست کارگروه حدنگار در سازمان ملی زمین و مسکن

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از تسریع در تبدیل اسناد دفترچه‌ای سازمان ملی زمین و مسکن به سند تک‌برگ و تهیه نقشه‌های حدنگار برای اراضی دولتی کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن در اولین نشست کارگروه حدنگار از تسریع در تبدیل اسناد دفترچه‌ای سازمان ملی زمین و مسکن به سند تک‌برگ و تهیه نقشه‌های حدنگار برای اراضی دولتی کشور خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته تحویل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی به واحدهای ثبتی توسط ادارات کل راه و شهرسازی انجام شده و در جهت تسریع در فرآیند صدور اسناد مالکیت تک برگ، مقرر شد این موضوع با توجه به تاکید دستگاه‌های نظارتی تا حصول نتیجه نهایی پیگیری شود.

وی همچنین افزود: نظر به ضرورت اصلاح هندسی نقشه‌های اراضی ملی و دولتی تدوین دستورالعمل اصلاح هندسی در کارگروه‌های مشترک بین نمایندگان سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه آن بمنظور ابلاغ دستورالعمل فوق به کارگروه مربوطه گزارش شود.

مالکی در خصوص تخصیص اعتبار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص تسریع در اجرای ماده ۹ قانون جامع حدنگار نیز اظهار کرد: بودجه لازم به تفکیک استان‌ها بمنظور انعقاد قرارداد با کارگزاران دارای صلاحیت واحدهای ثبتی در دست بررسی و ابلاغ است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه در سراسر کشور بعضی از استان‌ها دارای مشکلاتی در روند اجرای قانون حدنگار هستند، اضافه کرد: مقرر شد مشکلات برخی استان‌ها احصا و در جلسات آتی کارگروه‌ که در آینده برگزار می‌شود با حضور روسای ادارات استانی بررسی و حسب مورد اتخاذ تصمیم شود.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن تشکیل این کارگروه و برگزاری جلسات در جهت اجرای تفاهمنامه مشترک میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای اجرای قانون جامع حدنگار در سطح کشور و در راستای تثبیت مالکیت اراضی دولتی بالاخص در محدوده و حریم شهرها که متولی آن سازمان ملی زمین و مسکن است صورت پذیرفته است.

۹

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *