بهترین توافق برای مالک و مستاجر در فصل تمدید اجاره!

طی روزهای اخیر بر تعداد فایل‌های اجاری در بازار مسکن به میزان قابل ملاحظه‌ای افزوده شده است و این موضوع نشان‌دهنده روند افزایش دمای معاملات اجاره در آستانه فصل تابستان است.
تیتر20 – با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال تحصیلی، زمان جست‌وجوی آپارتمان از سوی مستاجرانی که قصد جابه‌جایی دارند، فرا می‌رسد و به همین خاطر موجران هر سال از ابتدای خرداد ماه آپارتمان خود را نزد بنگاه‌های ملکی فایل می‌کنند. به این ترتیب شروع رونق بازار اجاره را می‌توان آخرین ماه بهار اعلام کرد، هر چند با شروع تابستان این رونق سرعت می‌گیرد و از افزایش فایل به مرحله افزایش تعداد قراردادهای اجاره می‌رسد.

تحقیقات میدانی حاکی از این است که بسیاری از مستاجران که موعد قرارداد اجاره آنها فرارسیده، در صدد تمدید قرارداد هستند و انتخاب آنها پرهیز از جابه‌جایی ملکی است. توافق با موجران می‌تواند هم برای موجر و هم برای مستاجر انتفاع داشته باشد، چراکه موجر از یکسو با مستاجری که از وی شناخت دارد، برای یک سال بعد توافق می‌کند و از طرفی مستاجر نیز از جست‌وجو در بازاری که اجاره‌بها نیز ممکن است همچون قیمت مسکن در آن سردرگم باشد، معاف می‌شود. از طرفی هر دو طرف از پرداخت حق مشاور املاک معاف خواهند شد چراکه قرارداد معمولا با پشت‌نویسی و امضای شهود تمدید می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد اجاره‌های پیشنهادی در بازار کنونی در برخی از مناطق برخوردار و لوکس همچون سال گذشته و در مناطق متوسط با افزایش نسبت به پارسال اعلام شده است./دنیای اقتصاد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *