بهره‌برداری از هزار و ۲۰۳ واحد مسکن محرومان در ایلام/ تحویل تمام واحدها در مرداد ۱۴۰۰

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام گفت: حدود ۸۰۰ واحد مسکن محرومان در استان ایلام هنوز باقی‌مانده که تقریباً پیشرفت فیزیکی این واحدها نیز بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد است و پیش‌بینی می‌شود تا مرداد ۱۴۰۰ به بهره برداری برسند.
حبیب الله محبی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص آخرین وضعیت مسکن محرومان در استان ایلام اظهار کرد: در تاریخ ۴ مهر ۱۳۹۹ مراسم کلنگ زنی مسکن محرومان در استان ایلام با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و آقای تابش مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شد.

وی افزود: تمام ۲ هزار واحد مسکن محرومان به بانک‌های عامل معرفی شدند و پروانه‌های این واحد‌ها صادر شده است

مدیر کل بنیاد مسکن استان ایلام با بیان اینکه پی کنی تمام ۲ هزار واحد مسکن محرومان استان ایلام انجام شده است، گفت: آرماتوربندی و فونداسیون تمام واحد‌ها انجام شده است.

محبی در ادامه تاکید کرد: دیوار چینی هزار و ۸۴۴ واحد انجام شده و از این تعداد اجرای سقف هزار و ۵۰۲ واحد مسکونی نیز به اتمام رسیده است.

وی در توضیح تعداد واحد‌های بهره برداری شده گفت: از ۲ هزار واحد مسکن محرومان برنامه ریزی شده در استان، هزار و ۲۰۳ واحد به طور صددرصد به بهره برداری رسیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان ایلام بیان کرد: به طور متوسط سرانه هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان بوده است که در کنار آن ۳۰ میلیون تومان نیز به طور بلاعوض پرداخت می‌شود که تا این لحظه بالغ بر هزار و ۹۲۸ مورد انعقاد قرارداد شده و حدود ۷۰ واحد نیز باقی مانده که به دلیل شیوع کرونا زمانبندی انعقاد قرارداد از سوی بانک‌ها طولانی شد؛ درهرصورت پروژه‌ها در دست اقدام است و حتی پروژه‌هایی که هنوز انعقاد قرارداد نشده با تقویت از محل منابع بلاعوض ساخت و ساز می‌شوند.

محبی در خصوص واحد‌های نیمه تمام گفت: حدود ۸۰۰ واحد مسکن محرومان در استان ایلام هنوز باقی مانده که تقریباً پیشرفت فیزیکی این واحد‌ها نیز بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد است.

وی افزود: واحد‌ها در مرحله نازک کاری واجرای سقف قرار دارد که به دلیل گرمای هوا بتن ریزی با تاخیر انجام شد از طرفی صعب العبور بودن برخی از مناطق باعث شد برخی واحد‌ها به موقع به بهره برداری نرسد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان ایلام در خصوص زمان تحویل تمام واحد‌ها گفت: پیش بینی می‌شود تمام واحد‌ها تا پایان مرداد ۱۴۰۰ به طور صد درصد به بهره برداری برسد.

محبی در ادامه افزود: از دو هزار واحد مسکن محرومان ایلام حدود ۳۱۰ واحد تحت پوشش کمیته امداد و ۲۲ واحد نیز تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و هزار و ۵۶۸ واحد نیز متقاضیان عادی بودند که فاقد مسکن یا دارای مسکن فرسوده بودند که توانایی مقام سازی آن را نداشته اند؛ به همین دلیل در قالب مسکن محرومان به آن‌ها کمک شده است تا صاحب خانه مقاوم شوند.

وی تاکید کرد: مجموع کل اعتبارات در نظر گرفته شده برای مسکن محرومان استان ایلام ۱۶۰ میلیارد تومان بوده است که ۱۰۰ میلیارد تومان آن با سقف فردی ۵۰ میلیون تومان بوده که ۹۶ میلیارد تومان آن از سوی بانک‌ها قراداد منعقد شده است و ۶۰ میلیارد تومان نیز بلاعوض با سقف فردی ۳۰ میلیون تومان بوده که ۳۹ میلیارد تومان آن به متقاضیان پرداخت شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *