بورس راه حل کاهش قیمت مصالح ساختمانی/ آغاز تعیین تکلیف واحدهای مسکن ملی

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت:در طرح ملی مسکن سعی شده برای کاهش قیمت مصالح ساختمانی از بورس استفاده کنیم.

محمود محمود‌زاده معاون وزیر راه وشهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های بسیار زیاد در ستاد ملی مبارزه با کرونا در هفته‌های گذشته توانستیم برخی مشکلات مستاجران را برطرف کنیم، اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا هیچ مالکی حق ندارد مستاجر خود را بیرون کند و در این ایام هم مالکان باید حال مستاجران را بیش از گذشته درک کنند.

محمودزاده با بیان اینکه سیاست‌های تشویقی و بازدارنده در اجرای طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی می‌تواند بسیار موثر باشد، افزود: سازمان امور مالیاتی باید با استفاده از ابزار‌های تشویقی و همچنین سیاست‌های بازار دارنده در حوزه مسکن اقدام به شناسایی واحد‌های خالی از سکنه کند.

معاون و مسکن ساختمان وزیر راه وشهرسازی توضیح داد: دولت در این شرایط باید شناسایی خانه‌های خالی از سکنه را به پیش از سال ۹۵ انجام دهد، اما به دلیل آن که ابزار‌های لازم برای شناسایی این واحد‌ها را ندارد بنابراین ترجیح می‌دهد شناسایی این واحد‌ها را بعد از سال ۹۵ انجام دهد، اما به نظرم اطلاعات این واحد‌ها بعد از این سال چندان اثربخش نخواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تحقیقات نشان داده که مسکن ملی در رابطه با دو موضوع ساخت‌و‌ساز عادی و ساخت‌و‌ساز با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود، افزود: سعی داریم با اجرای این طرح تولید مسکن را تبدیل به یک جریان پایدار کنیم و بتوانیم با اجرای این طرح بازار مسکن را به سمت تولید هدایت کنیم.

او تصریح کرد: در طرح‌های حمایتی دولت از جمله طرح ملی مسکن سعی شده برای کاهش قیمت مصالح ساختمانی از بورس استفاده کنیم.

محمود زاده با اشاره به اینکه مسکن از قدیم در بخش خصوصی بوده و دولت ورود مستقیم نداشته است، گفت: قیمت مسکن با استفاده از زمین و مصالح ساختمانی و همچنین تاثیر گذاری مولفه‌هایی از جمله ارز، طلا و سکه افزایش قیمت می‌یابد، اما ما با استفاده از ابزار‌هایی که در اختیار داریم نهایت تلاش خود را انجام می‌دهیم تا واحد مسکونی را با قیمت تمام شده پایین به دست متقاضیان برسانیم.

تکمیل اطلاعات ثبت‌نام‌کنندگان مسکن ملی در شهرهای دارای وضعیت سفید

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پالایش و غربالگری ثبت‌نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن در حال انجام است، افزود: متقاضیانی که در سامانه ثبت نام کردند پالایش آن‌ها در حال انجام است و ۸۰۰ هزار نفر که از طریق پیامک ثبت نام کرده بودند هنوز اطلاعاتشان تکمیل نشده و ما در حال طراحی سامانه‌ای هستیم که بتوانیم با استفاده از آن اطلاعات متقاضیان را دریافت کنیم و یا در شهر‌های که وضعیت کنونی آن‌ها سفید اعلام شده متقاضیان با مراجعه به ادارات کل اطلاعات خود را تکمیل کنند.

او با اشاره به اینکه تا هفته آینده سعی خواهیم کرد ثبت‌نام‌کنندگان در شهر که وضعیت مناسبی‌تری دارند برای تکمیل اطلاعات مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *