تسهیلات مسکن کم‌بهره به دهک‌های پایین جامعه ارائه می‌شود

گروه استان‌ها – عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: هدف اصلی اجرای این طرح تولید و تأمین مسکن است که برای حمایت از دهک‌های پایین جامعه در نظر گرفته شده که این افراد شامل کارگران، افراد فاقد شغل و کارمندان واجد شرایط هستند.

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار  تسنیم در  اردبیل  اظهار داشت: در راستای بهبود وضعیت تأمین مسکن برای بهبود شرایط بازار مسکن اقدامات خوبی انجام یافته و مطالعات کارشناسی در این زمینه انجام یافته که بررسی این جزئیات در دستور کار است و هدف اصلی طرح جهش تولید و تأمین مسکن برخورداری افراد واجد شرایط از خانه است.

وی با اشاره به این که اجرای این طرح به تصویب نمایندگان رسیده است، بیان کرد: سالانه تولید یک میلیون واحد مسکونی در کشور جزو طرح جامع مسکن محسوب می‌شود که در این زمینه وزارت راه و شهرسازی همکاری‌های لازم را داشته باشد و در این زمینه سیاستگذاری و راهبری‌های لازم برای نظارت بر اجرای قوانین در دستور کار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: هدف اصلی اجرای این طرح تولید و تأمین مسکن است که برای حمایت از دهک‌های پایین جامعه در نظر گرفته شده که این افراد شامل کارگران، افراد فاقد شغل و کارمندان واجد شرایط هستند که حمایت و ساماندهی‌های لازم برای عرضه و تولید مسکن با ارائه زمین رایگان و تسهیلات مناسب به این قشر در دستور کار است.

بدری تصریح کرد: ارائه خدمات مطلوب و تأمین هزینه‌های زیربنایی از محل صندوق ملی مسکن اقداماتی است در این زمینه در دستور کار قرار گرفته و مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه مسکن در آینده تصویب می‌شود که گامی مهم و مؤثر در تولید مسکن برمی‌دارد.

وی اظهار کرد: اگر بتوانیم با اجرای این طرح تعادلی را در بین عرضه و تقاضا در حوزه مسکن ایجاد کنیم و سالانه یک میلیون واحد مسکونی در سطح کشور بسازیم بدون شک این موضوع در متعادل کردن قیمت مسکن نیز نقش شایانی ایفا خواهد کرد که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *