تولید یک میلیون مسکن در سال طبیعی است/ قوه قضائیه به ایجاد اشتغال کمک کرد

رئیس اتاق تعاون استان البرز گفت: قوه قضاییه در رابطه با فعال کردن واحدهای تولیدی تعطیل، که ربطی هم به وظایف آن دستگاه نداشت، خیلی خوب عمل کرد و در کنار احیای این واحدهای تولیدی ایجاد شغل هم صورت گرفت.
محمدعلی مختاری در گفت‌وگو بامیزان، با اشاره به رابطه تنگاتنگ تولید مسکن و ایجاد اشتغال در کشور گفت: در بحث مطرح شده تولید یک میلیون مسکن در طی سال طبیعی است که اگر این بحث عملیاتی شود اشتغال نیز به دنبال آن به وجود می‌آید، اما فعالیت در حوزه اشتغال به همین راحتی نیست بلکه ابتدا باید زیرساخت‌های اشتغال را در کشور فراهم کنیم.

وی افزود: اگر مسکن روی چرخه تولید صنعتی قرار گیرد تعداد تولیدات مربوط به مسکن که بیش از ۱۰۰ مورد است هم فعال خواهند شد، اما مسکن فعلاً در حال رکود است و برای احیای آن باید برنامه ریزی شود.

رئیس اتاق تعاون استان البرز افزود: اگر صرفاً بخواهیم در مورد مسکن یا موارد خاص کار را دنبال کنیم مشکلی حل نخواهد شد.

مختاری ادامه داد: عمده مسائل کشور ما در چرخه تولید است که متأسفانه علی رغم بحث‌های بهبود محیط کسب و کار و وضعیت اشتغال عملاً خیلی از کارخانه‌های تولیدی در کشور غیرفعال و تعطیل هستند اگر دولت بحث اصلی کار خود را روی تولید بگذارد در کنار آن ایجاد اشتغال نیز صورت می‌پذیرد.

وی بیان کرد: باید اشتغال مولد در کشور ایجاد شود اشتغال موقت ثمره‌ای ندارد کما این‌که در مقاطعی ایجاد اشتغال موقت شده و آمار و اطلاعات آن‌هم توسط سازمان‌های ذی‌ربط مثل سازمان تأمین اجتماعی اعلام‌شده، ولی استمرار نداشته است.

رئیس اتاق تعاون استان البرز اظهار کرد: با اقدامات قوه قضاییه در سال‌های اخیر تعداد زیادی از واحدهای تولیدی فعال شدند و به تبع آن هم شرایط جهت ایجاد اشتغال فراهم شد. اگر این برنامه‌ها در دولت آینده نیز ادامه یابد و در چارچوب برنامه‌های مدون اجرایی شود مسئله اشتغال که در کشور ما خیلی هم پیچیده نیست، حل خواهد شد.

وی اظهار داشت: قوه قضاییه در رابطه با فعال کردن واحدهای تولیدی تعطیل، که ربطی هم به وظایف آن دستگاه نداشت، خیلی خوب عمل کرد و در کنار احیای این واحدهای تولیدی ایجاد شغل هم صورت گرفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *