جزئیات بازسازی خط‌آهن گرگان-اینچه‌برون/ چهار نقطه مسیر بازسازی شد

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه در راستای هدایت سیلاب در منطقه آق‌قلا ۷ نقطه راه‌آهن گرگان – اینچه برون تخریب شد، گفت: چهار نقطه تاکنون بازسازی شده و سه نقطه در دست بازسازی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، رئیس کمیسیون عمران مجلس و جمعی دیگر از مدیران راه‌آهن> روز گذشته از محور ریلی گرگان – اینچه‌برون که در منطقه آق‌قلا به دلیل بروز سیلاب با تغییراتی مواجه شده بود، بازدید کردند.

امروز مدیرعامل راه‌آهن در این باره در جمع‌ خبرنگاران اظهار داشت: پس از بروز سیلاب اخیر خصوصا در استان گلستان، با هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور، خط آهن گرگان – اینچه برون در منطقه آق‌قلا در هفت نقطه تخریب شد، تا سیلاب به مناطق دیگر هدایت شود.

سعید رسولی ادامه داد:‌در حال حاضر چهار نقطه از این هفت نقطه با استفاده از قطعات و باکس‌های بتنی بازسازی شده است و سه نقطه هم در دست بازسازی است.

وی ادامه داد:‌ این باکس‌های بتنی از استان‌های دیگر کشور به این منطقه آورده شد و تلاش کردیم در راستای تسریع کار، پیش از آنکه به دنبال ساخت و تولید این باکس‌های بتنی باشیم، باکس‌های آماده را از استان‌های دیگر به این منطقه بیاوریم تا نقش پل را ایفا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ‌البته به دلیل بروز سیلاب، ادامه این خط ریلی در منطقه ترکمنستان هم دچار مشکل شده است که هنوز مرمت نشده است، بنابراین برای عبور قطارهای ترانزیتی از محور گرگان – اینچه‌برون باید ادامه خط نیز در ترکمنستان تکمیل شود.

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه نصب باکس‌های بتنی به صورت پل اجرا می‌شود، گفت: به زودی مسیر ریلی گرگان – اینچه برون بازگشایی خواهد شد، به هر حال باید طرف ترکمنستانی هم وظایف خود را انجام دهد تا کار به پایان برسد.

وی اظهار داشت:‌در مورد بوژی بین مرز ایران و ترکمنستان هم برخی مسائل فی مابین منعقد شده است.

رسولی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم خط‌آهن گرگان – اینچه برون به سرعت باز شود، گفت: این منطقه برای ما از نظر ترانزیت ریلی استراتژیک است، ضمن آنکه مقام معظم رهبری نیز در بند ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم بر توسعه ترانزیت ریلی تأکید دارند.

وی با بیان اینکه در منطقه آق‌قلا هنوز بخشی از منطقه زیر آب است، گفت: در حوزه حمل و نقل ریلی فقط در این خط‌آهن فعلا مشکلاتی وجود دارد، در دیگر مناطق سیل‌زده نظیر لرستان، خوزستان و یا منطقه مازندران، آب‌شستگی، ریزش و رانش کوه داشتیم که به سرعت خطوط اصلاح شد.

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه در حال برآورد خسارات سیل به خطوط ریلی هستیم، تأکید کرد: شرکت راه‌آهن از ابتدا به دنبال برآورد خسارت آن هم به فوریت نبود، بلکه اولویت ما بازسازی خطوط در اسرع وقت در راستای استفاده مردم بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *