خبرنگاران صاحب خانه خواهند شد؟

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش نویس تفاهمنامه ساخت مسکن برای خبرنگاران به امضا رسیده و آماده دریافت تعداد افراد تحت پوشش هر استان و شهر از سوی وزارت ارشاد هستیم.

محمود محمودزاده اظهار کرد: پیش نویس تفاهمنامه ساخت مسکن برای خبرنگاران در قالب طرح اقدام ملی را برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستادیم و نظراتشان را هم اعلام کردند. ما آماده‌ایم تا وزارت ارشاد تعداد تحت پوشش در هر استان و شهر را اعلام کند و ما در حد بضاعتی که در تامین زمین داریم مساعدت لازم را انجام می‌دهیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا سقف تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی مسکن یکم افزایش می‌یابد، گفت: فعلا تصمیم جدیدی در حوزه وزارت راه و شهرسازی اتخاذ نشده و اگر در حوزه بانکی تصمیمی بگیرند ما اطلاعی از آن نداریم.

پیشرفت ۵۵ درصدی مسکن ملی تهرانسر

معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص آخرین وضعیت پروژه اقدام ملی مسکن در تهرانسر گفت: این پروژه به صورت مشارکتی بین شریک بخش خصوصی و دولت اجرا می‌شود و زمانی که به ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت نرسد امکان تعیین سهم طرفین وجود ندارد.

محموزاده تصریح کرد: درحال‌حاضر نیروهای اجرایی با تمرکز زیاد روی پروژه کار می‌کنند و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است. هم اکنون در مرحله تیغه چینی وسفت کاری است و امیدواریم زودتروارد مراحل نازک کاری شود. فکر می‌کنم حداقل ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه پروژه دارای پروانه ساخت بود مباحثی را با شهرداری داشتند که وقفه‌ای در طرح ایجاد کرد و بعد از اینکه حل شد با سه شیفته کار کردن توانستند فرصت از دست رفته را جبران کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین تعداد واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید پردیس را ۲۶۰۰ واحد اعلام و تاکید کرد: در پردیس واقعا ظرفیت بیش از این تعداد وجود ندارد و اگر امکان داشت مثل بقیه شهرها حتما در سبد ثبت نام قرار می‌گرفت.

گفتنی است بهمن سال ۱۳۹۸ از طرف وزارت راه و شهرسازی پیش نویسی به منظور ساخت مسکن برای اصحاب رسانه و فرهنگ به وزارت ارشاد فرستاده شد که هنوز تفاهمنامه وارد مرحله اجرا نشده است. روز دوشنبه ۲۰ مرداد ماه محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت مسکن خبرنگاران حتمی است، گفت: این امر منوط بر این است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *