خبر خوش وزیر کار درباره مسکن کارگران

وزیر کار اعلام کرد: سال گذشته هم تفاهمنامه‌ای برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران با وزارت راه و شهرسازی امضا کردیم و تلاش می‌کنیم وضعیت مسکن این قشر بهتر شود.
خبر خوش وزیر کار درباره مسکن کارگران

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز دوشنبه 5 اردیبهشت در آئین تجدید میثاق جامعه کار و کارگری با آرمان های امام راحل با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی، کارگران باز هم در خط مقدم بودند، اظهار داشت: در زمان تحریم ها و به جهت ضعف ها، فشار اقتصادی ایجاد شد اما جریانی که فشار تحریم را شکست جامعه کارگری بود و شکست مفتضحانه ای بر آمریکا وارد شد.

وی گفت: برخی شئون زندگی ۲ بعدی است یعنی حیات اُخروی و هم دنیوی دارد که یکی از آنها تولید است و اگر تولید نباشد حیات دنیوی وجود ندارد و مهمترین عنصر تولید، نیروی کار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در دین اسلام کار و تولید در حیات دنیوی و اخروی مهم و براساس آموزه‌های دینی کسی که کار و تلاش می‌کند مثل کسی است که در راه خدا جهاد می‌کند.

عبدالملکی یادآور شد: پیامبر اسلام (ص) کف دست کارگر که منشا کار و تولید است را می بوسد و در سیره اهل بیت (ع) در ارج کار بسیار گفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جامعه کارگری همواره پای ثابت موفقیت‌های انقلاب اسلامی بوده است، گفت: پیش از انقلاب نیز هرجا قیام و تجمعی در حمایت از امام و آرمان های ایشان بود کارگران حضور داشتند و شما ببینید در بیانات امام راحل هم کمتر جایی می توان پیدا کرد که اسمی از کارگران نباشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: پس از انقلاب هم کارگران در دفاع مقدس هزاران شهید تقدیم انقلاب کردند و در زمان بعد جنگ که کشور نیاز به ساخته شدن داشت هم بار اصلی بر دوش کارگری بود و هست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مهمترین گروه های جامعه هدف در دولت مردمی آیت الله رئیسی را جامعه کارگری معرفی کرد و گفت: رئیس جمهور همواره بیش از هر جمعی در جمع کارگران حضور پیدا می کنند و فضاهایی رفتند که حتی وزرا و مدیران میانی هم رغبتی برای حضور در این مکان ها ندارند.

عبدالملکی ادامه داد: آیت الله رئیسی از سال‌ها قبل در میان کارگران می‌رفتند و با مشکلات آنان آشنا هستند؛ دولت سیزدهم خود را دولت حامی کارگران می‌داند چرا که بیش از ۶۰ درصد جمعیت و ستون جامعه هستند.

وی در مورد مسکن کارگران نیز گفت: دولت میانگین ساخت یک میلیون مسکن در سال را دنبال می کند و در این راستا اولویت با کارگران است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: در سال گذشته هم تفاهم نامه ای برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران با وزارت راه و شهرسازی امضا کردیم تلاش می کنیم وضعیت مسکن این قشر بهتر شود.

عبدالملکی بیان کرد: وظیفه ما خدمت رسانی به جامعه کارگری است چرا که آنان ستون های انقلاب هستند و دولت تلاش می‌کند فضای کسب و کار و تولید و هم معیشت کارگران بهبود یابد.

وی افزود: به مدیران کل خود هم ابلاغ کردم که اولویت هایشان رسیدگی به نیازمندی های کارگران باشد و بدانید که توجه و تلاش ما در دولت و وزارتخانه ایجاد شرایط مساعد برای فضای کسب و کار و معیشت کارگران است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما شورای عالی کار را تشکیل دادیم و نفرات در هیات وزیران انتخاب شدند و به صورت منظم این جلسات را تا به امروز برگزار کردیم.

عبدالملکی افزود: دولت مصمم است که تصمیمات شورای عالی کار را اجرایی کند و می دانید که این شورا بیشتر متشکل از نمایندگان خود شما هستند./ فارس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *