خبر مهم درباره وام مسکن | سرنوشت هزینه وام مسکن

بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در فروردین و اردیبهشت سال گذشته ۷۸ هزار و ۶۰۰، ۷۷ هزار و ۱۰۰ و ۷۷ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارند. هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در خرداد، تیر و شهریورماه سال گذشته با قیمت ۷۶ هزار و ۸۰۰، ۷۶ هزار و ۹۰۰ و ۷۷ هزار تومان داد و ستد می‌شود.

وام مسکن مسئله‌ای است که در سال‌های اخیر ذهن بسیاری از افراد، جوانان، زوجین و افراد بازنشسته‌ را درگیر خود کرده است. بسیاری از افراد در تلاشند با استفاده از وام مسکن سرمایه‌گذاری کرده و خانه‌ای خریداری کنند.از آنجایی که خیلی از افراد نمی‌توانند به صورت یکجا مبلغ زیاد خرید خانه را متقبل شوند، وام مسکن یکی از گزینه‌های پیش‌روی این افراد است. مبلغ وام مسکن بستگی به نوع وام و تسهیلاتی که در اختیارتان قرار می‌دهند، دارد.در ادامه به آخرین اخبار از وام مسکن می پردازیم.

سرنوشت هزینه وام مسکن در سال جدید دستخوش دو تغییر مهم بود. نخست آنکه تخفیفی که برای آن اعمال شده بود متوقف شده و دوم آنکه قیمت هر برگ از این اوراق پس از مدت ها به زیر ۱۰۰ هزار تومان رسید.

همچنین این اوراق در ماه مهر سال ۱۴۰۰، ۷۷ هزار و ۲۰۰، در آبان ماه ۱۴۰۰، ۷۷ هزار و ۸۰۰ و در آذرماه سال ۱۴۰۰ نیز ۷۶ هزار و ۹۰۰تومان قیمت دارند. اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت های ۷۸ هزار و ۲۰۰، ۸۰ هزار و ۷۰۰ تومان معامله می‌شود. این گزارش نیز بر اساس قیمت بهمن ماه نوشته شده است.

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود. لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۸۰ هزار و ۷۰۰ تومانی، ۳۲ میلیون و ۲۸۰هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۲ میلیون و ۹۱۲ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۴۵ میلیون و ۱۹۲ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز برهمین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون توان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۶۴ میلیون و ۵۶۰هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۲ میلیون و ۱۹۲هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۷۶ میلیون و ۷۵۲هزار تومان پرداخت کنند.

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۲۵ میلیون و ۸۲۴ هزار تومان و متاهل ها نیز باید ۴۵ میلیون و ۳۱۲ هزار تومان پرداخت کنند.

بر اساس این گزارش در سال قبل قیمت هر برگ اوراق برای نخستین مرتبه از ۱۰۰ هزار تومان گذشت و حتی به بیش از ۱۶۵ هزار تومان نیز رسید. از سوی دیگر بانک مسکن برای خرید این اوراق به مدت چند ماه تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفته بود که البته زمان این تخفیف تا انتهای سال گذشته بود.

وام مسکن
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اقساط وام نهضت ملی مسکن به شکل پلکانی ۴ میلیون تومان و مدت زمان بازپرداخت آن ۲۰ ساله است.

گرفتن وام مسکن آسانتر شد.بانک تخصصی بخش مسکن طرح های جدید وام مسکن از محل انواع سپرده‌گذاری را اعلام کرد. بانک عامل بخش مسکن اقدام به طراحی وام مسکن و سبد متنوعی از طرح‌های ویژه سپرده‌گذاری شامل ۸ طرح ویژه کرده است که مشتریان و متقاضیان وام مسکن می‌توانند متناسب با شرایط و هدفی که از سپرده‌گذاری دارند اقدام به انتخاب یک یا چند مورد از این طرح‌ها برای سپرده‌گذاری کنند و دریافت وام مسکن کنند.

علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به تشریح سیاست‌ها و اقدامات صورت گرفته در طرح نهضت ملی مسکن در کشور اقدام کرد

این مقام مسئول در ابتدای اظهارات خود کل متقاضیان این طرح را بالغ بر ۵ میلیون و ۴۲۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد تا کنون تعداد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر با توجه به شرایط اعمال شده مورد تأیید قرار گرفته که پس از پالایش نهایی پیامک‌های افتتاح حساب و واریز وجه اولیه برای آنها ارسال شده است.

وی افزود: اگر متقاضیان پس از ارسال۳دوره پیامک تا یک ماه و نیم اقدام به افتتاح حساب و واریز وجه نکنند، از سامانه حذف خواهند شد.

این مقام مسئول از پرداخت اقساط بلند مدت ماهیانه ۳ تا ۴ میلیون تومان طی مدت ۲۰ ساله در این طرح خبر داد و گفت: طبق سیاست اولیه وزارت راه و شهرسازی و به حداقل رساندن هزینه ساخت واحدها تلاش بود تا هزینه زمین از قیمت واحدها حذف شود؛ این درحالی است که برخی از اراضی خارج از محدوده و الحاقی نیاز به آماده سازی در ابعاد زیربنایی و روبنایی دارند که کمی حائز ملاحظه خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تکلیف دولت در زمینه تولید مسکن و حمایت از اقشار کم درآمد آن است تا با برنامه ریزی های انجام شده ظرفیت تأمین مسکن برای دهک‌های مختلف را فراهم کرده و با مدیریت هزینه و زمین قیمت تمام شده مسکن را به حداقل برساند.

وی ادامه داد: در این راستا از سازندگان مسکن درخواست داریم با صنعتی سازی و از استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های نوین ضمن ارتقای کیفیت و سرمت ساخت پروژه‌ها در این زمینه به ما کمک کنند.

جعفری ضمن اشاره به این که در اجرای این طرح قطعاً هیچ سازنده‌ای نباید متضرر شود گفت: در برخی از نقاط کشور به دلیل بعد تأمین مصالح نیاز به ضرایب جبرانی دارد که این موضوع در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها اختیار داده شده که ضریب جبرانی برای بحث مسافت در راستای تأمین مصالح را داشته باشند.

ویژه:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *