دولت برای بازار مصالح ساختمانی قیمت‌گذاری کند

فیروزی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی مرجع نرخ گذاری در بازار مصالح ساختمانی مشخص نیست، این مسئله موجب می شود که قیمت مصالح روزانه بدون دلیل منطقی و اقتصادی افزایش یابد، بنابراین دولت باید به موضوع قیمت گذاری مصالح ورود کند.

 

 

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحمت الله فیروزی پوربادی، با انتقاد از افزایش روز افزون قیمت مصالح ساختمانی در کشور، گفت: متأسفانه بر اساس آمارها قیمت مصالح ساختمانی در یک سال اخیر به صورت میانگین بیش از ١٠٠ درصد افزایش یافته است که قطعا این میزان افزایش نرخ، به هیچ وجه قابل قبول و کارشناسی نیست.

تأثیر مستقیم مصالح ساختمانی در افزایش قیمت تمام شده تولید مسکن
نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم یکی از عوامل اصلی گرانی مسکن در سه سال اخیر، افزایش نرخ مصالح و تجهیزات ساختمانی بوده است، بنابراین برای مدیریت قیمت تمام شده مسکن باید بازار مصالح مورد اصلاح قرار گیرد.

لزوم افزایش نظارت بر بازار مصالح ساختمانی
وی بر لزوم افزایش نظارت بر بازار مصالح ساختمانی تأکید کرد و گفت: وزارت صمت به عنوان متولی این حوزه باید نظارت شدیدتری را نسبت به بازار مصالح به ویژه بخش آهن آلات، میلگرد، فولاد و سنگ صورت دهد.

مرجع نرخ گذاری در بازار مصالح ساختمانی مشخص نیست
فیروزی پور ادامه داد: در شرایط کنونی مرجع نرخ گذاری در بازار مصالح ساختمانی مشخص نیست، این مسئله موجب می شود که قیمت مصالح روزانه بدون دلیل منطقی و اقتصادی افزایش یابد، بنابراین دولت باید به موضوع قیمت گذاری مصالح ورود کند.

وی گفت: البته ورود دولت برای قیمت گذاری نباید تنها معطوف به بازار مصالح ساختمانی باشد، زیرا هر بازار اقتصادی از بخش های دیگر تأثیر می گیرد، بنابراین ورود جامع دولت می تواند از بسیاری از مشکلات و تلاطمات اقتصادی جلوگیری کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس، درباره تأثیر دلالان و سوداگران در بازار مصالح ساختمانی، افزود: به نظر من بیشترین علت بروز تلاطم در بازار مصالح، نبود مدیریت جامع و خلاء متولی و ناظر است، از این رو در این عرصه دلالان نقش کمتری نسبت به بازارهای اقتصادی دیگر از جمله ارز دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *