دولت مکلف به ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال شد

گروه استان‌ها – نایب رئیس مجلس گفت:براساس طرح جهش رونق تولید و تامین مسکن، دولت مکلف به ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال است و هر بانکی که از ارائه تسهیلات در این زمینه استنکاف کند متخلف خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیلوبه نقل از دفتر اطلاع‌رسانی نماینده مردم اردبیل در مجلس، علی نیکزاد اظهار داشت: براساس طرح جهش رونق تولید و تامین مسکن، دولت مکلف به ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال است و هر بانکی که از ارائه تسهیلات در این زمینه استنکاف کند متخلف خواهد بود.

نیکزاد با اشاره به طرح یاد شده اظهار کرد: این طرح در حدود 22 ماده است و امیدواریم با تبدیل این طرح به قانون بتوانیم حدود یک میلیون واحد مسکونی در هر سال در شهر و روستا ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های گذشته به موضوع مسکن اهمیت داده نشده افزود: در جامعه ما داشتن یک واحد مسکونی برای جوانان به رویا تبدیل شده است.

نیکزاد تسهیلات مسکن را لوکوموتیو اقتصاد دانست و ادامه داد: در اجرای این طرح هر بانکی که از اجرای قانون استنکاف کند با آن برخورد خواهد شد و موضوع ساخت مسکن در زمانی که در تحریم هستیم نیاز به هیچ ارزبری ندارد و جزو اقتصاد مقاومتی است و اشتغال در بخش کارگاه‌های مرتبط با ساختمان و مصالح ساختمانی ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: این طرح دولت را مکلف خواهد کرد که سالانه یک میلیون واحد مسکونی در شهر و روستا بسازد تسهیلات لازم نیز در اختیار قرار داده شود و نظام مهندسی کشور و تاسیسات زیربنایی در بخش‌های وزارت نیرو و نفت و شرکت ملی گاز باید فعال شوند و تاسیسات روبنایی برای فضا‌های محوطه سازی نیز باید انجام شود.

نماینده مردم اردبیل  بیان کرد: باید بتوانیم با اعطای مجوز‌های تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده را داشته باشیم و در کلان‌شهر‌ها باید به سمت ایجاد شهر‌های جدید برویم، اما در مراکز استان‌ها و شهر‌های کوچک باید زمین و تسهیلات ارائه دهیم تا کار به سرانجام برسد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *