دکان پررونق دلالان بازار مصالح ساختمانی به بهانه تحریم‌ها؛ دولت بازار را رها کرده است

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه مافیای مصالح ساختمانی بسیار قدرتمند است، گفت: متأسفانه وزارتخانه‌های صمت و راه و شهرسازی بازار مصالح ساختمانی را رها کرده و دلالان سود کسب می‌کنند.

علیرضا پاک فطرت در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از افزایش بیش از 150 درصدی قیمت برخی از مصالح ساختمانی در یک سال اخیر، گفت: علت اصلی افزایش قیمت مصالح ساختمانی در سال‌های اخیر خلاء نظارتی و عدم مقابله با دلالان بوده است، متأسفانه سفته بازان قیمت مصالح را به میزان دلخواه بالا می برند.

تحریم؛ بهانه سوداگران برای گرانی مصالح ساختمانی

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی برخی از فعالان عرصه مصالح ساختمانی علت اصلی افزایش قیمت ها را تشدید تحریم اعلام می کنند، اما اگر همین الان تحریم ها برداشته شود، آن ها سکته خواهند کرد، زیرا بهانه‌هایشان برای متلاطم کردن بازار از بین می رود.

تولید صفر تا صد فولاد در داخل کشور؛ چرا به بهانه افزایش قیمت ارز یا تحریم اجازه گرانی مصالح داده می شود؟

وی ادامه داد: بر اساس گزارش مرکز آمار، قیمت تیرآهن نمره ٣٠ از سال گذشته تاکنون حدود ١٩٨ درصد افزایش یافته، این در حالی است که محصول فولاد کاملا از صفر تا صد در داخل کشور تولید می شود، حال مسئولان دولت چرا به بهانه افزایش قیمت ارز یا تحریم ها اجازه تشدید گرانی در بازار مصالح را می دهند.

وزارت صمت و وزارت راه بازار مصالح ساختمانی را رها کرده اند

پاک فطرت گفت: متأسفانه وزارت صمت و وزارت راه بازار مصالح ساختمانی را رها کرده و یک عده دلال به جان بازار و مصرف کنندگان افتاده و سود کسب می کنند. آهن جزء مواد اصلی تمام صنایع محسوب می شود، از این رو افزایش قیمت این محصول تمام بخش های تولیدی را تحت تأثیر قرار می دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: مافیای مصالح ساختمانی بسیار گسترده و قدرتمند هستند، حال امیدوارم که وزیر جدید صمت بتواند با این گروه های دلالی و مافیایی مقابله و برخورد کند، تا مصالح ساختمانی با قیمت واقعی به دست مصرف کننده برسد.

ساماندهی بازار مصالح ساختمانی موجب رونق بازار مسکن می شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به طور حتم ساماندهی بازار مصالح ساختمانی موجب رونق بازار مسکن می شود، تعدیل قیمت مصالح، افزایش ساخت و ساز و کاهش قیمت تمام شده مسکن را در پی خواهد داشت./

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *