رقم اولیه طرح ملی مسکن تعیین شد/هر سرپرست خانوار ۴۰ میلیون تومان

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: متقاضیان طرح ملی مسکن در این شهر باید ۴۰ میلیون تومان به عنوان آورده اولیه اجرای این طرح را به شماره حساب اعلام شده واریز کنند.

به گزارش خبرنگار مهر سید مهدی هدایت در نشست خبری آخرین وضعیت طرح ملی مسکن و مسکن مهر در شهر جدید پردیس که به صورت ویدئو کنفرانس با خبرنگاران برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های شرکت عمران شهر جدید پردیس، کلنگ زنی ساخت متروی تهران- پردیس است که به طول ۲۴ کیلومتر در خردادماه امسال ساخت آن آغاز می‌شود و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اجرای این پروژه را برعهده دارد.

وی افزود: کلنگ زنی این پروژه که ارزش ریالی آن چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود پس از مصوبه دولت که در خردادماه به تصویب می‌رسد، آغاز می‌شود.

وی ۳۷ کیلومتر از مسیر رفت و برگشت این مترو را در تونل یک کیلومتر روی پل و ۸ کیلومتر در مسیر روباز عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت شهر جدید پردیس در خصوص اجرای طرح ملی مسکن در این شهر اظهار داشت: افتتاح حساب افراد واجد شرایط در بانک عامل انجام شده و متقاضیانی که شرایط آنها از سوی وزارت راه و شهرسازی تأیید شده است منتظر دریافت پیامک برای واریز آورده خود باشند.

وی آورده متقاضیان را ۴۰ میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: شماره حساب و رقم پرداختی به متقاضیان پیامک خواهد شد.

به گفته هدایت ۱۹ هزار واحد مسکن ملی طی دو سال در شهر جدید پردیس ساخته خواهد شد که هشت و ۵۰۰ واحد آن را تعاونی‌های مسکن می‌سازند. زمین ساخت این هشت هزار و ۵۰۰ واحد به تعاونی‌های مسکن داده شده ولی ساخت و ساز آن بر عهده شرکت عمران پردیس نیست و تعاونی‌های مسکن ساخت و ساز آن را انجام می‌دهند ولی متعهد به اتمام فرآیند ساخت طی بازه زمانی اعمال شده از سوی شرکت عمران پردیس خواهند بود.

هدایت افزود: ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد از این ۱۹ هزار واحد در شهر جدید پردیس جانمایی شده و مابقی واحدها نیز تا پایان سال جانمایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: تاکنون برای هزار و ۶۰۰ نفر حساب در بانک عامل افتتاح شده و پیامک‌ها به تدریج در حال ارسال به سرپرستان خانوار است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره مسکن مهر این شهر تأکید کرد: ۶۰ درصد انشعابات مسکن مهر انجام شده و از آنجایی که دستگاه‌های خدمات رسان صرفاً انشعاب نهایی را به واحدها تحویل می‌دهند، لذا احداث زیرساخت خط لوله‌های آب و فاضلاب و دیگر زیرساخت‌های خدماتی این شهر جدید را شرکت عمران به عهده خواهد داشت که هزینه بالایی به ما تحمیل کرده است.

هدایت یادآور شد: با همکاری وزارت راه و شهرسازی توانستیم مصوبه قانونی تخصیص وام هزار میلیارد تومانی مسکن مهر را از بانک مرکزی و بانک مسکن اخذ کنیم و امیدواریم بانک مسکن هر چه زودتر این تسهیلات را در اختیار شرکت عمران پردیس قرار دهد تا بتوانیم در موعد مقرر واحدهای مسکن مهر را به متقاضیان تحویل دهیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *