زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در 230 شهر کشور تامین شد

رشت – ایرنا – معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از بهره برداری افزون بر ۳۵ هزار واحد مسکن مهر و طرح اقدام ملی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر زمین مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در ۲۳۰ شهر کشور تامین شده است.

محمود محمود زاده روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن گیلان مهمترین ویژگی واحدهای طرح اقدام ملی مسکن را اجرای بدون تسهیلات یارانه برای واحدهای مسکن عنوان و خاطرنشان کرد : از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد برنامه‌ریزی شده، برای ۴۰۰ هزار واحد ثبت‌نام عمومی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ساخت ۸۰۰ هزار واحد نیز در قالب تفاهم‌نامه انجام می شود، اضافه کرد : از این تعداد ۲۷۰ هزار واحد مربوط به آموزش و پرورش، ۲۰۰ هزار واحد مسکن کارگری و بازنشستگان و ۱۰۰ هزار واحد مربوط به نیروهای مسلح هستند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی بیش از ۵۳۰ هزار واحد دیگر نیز آغاز شده است.

محمودزاده با اشاره به آغاز مرحله نخست طرح اقدام ملی مسکن در آبان ماه ۹۹ تصریح‌ کرد: خرداد ماه امسال مرحله دوم افتتاح طرح اقدام ملی مسکن را خواهیم داشت که در نوع خودش بعد از گذشت یکسال و نیم کار بزرگی انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به تامین زمین در ۲۳۰ شهر کشور برای طرح اقدام ملی مسکن اظهار کرد: ثبت نام عمومی دوباره از نوزدهم خرداد ماه شروع می شود

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تسهیلات مصوب شده برای اقدام ملی از ۱۰۰ میلیون تومان با مصوبه اخیر دولت به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

محمود زاده با تاکید بر اینکه تامین مسکن یکی از مهمترین دغدغه های مردم و بویژه جوانان است ، افزود: برای سبک‌کردن بار مردم ، تولید مستمر مسکن در دستور کار وزارت راه و شهر سازی قرار دارد که به این طریق جلوی بازار سیاه در خرید و فروش ها نیز گرفته می شود.
وی گفت فارغ از پایان دولت در همین راستا برای پنج ساله آینده خواستیم که تامین زمین برای متقاضیان انجام و کمیته ای نیز در این ارتباط در تمامی استان ها تشکیل شود .

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی همچنین در ادامه با بیان اینکه از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر مورد تعهد دولت اکنون کمتر از ۳۰ هزار واحد باقی مانده است .

برای گیلان ساخت ۱۲ هزار و ۳۹۲ واحد طرح اقدام ملی مسکن پیش بینی شده است .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *