سود وام مسکن ملی امسال چقدر است؟

مدیرعامل بانک مسکن توضیحاتی مهم درباره سود وام مسکن ملی ارائه کرد.

محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن در برنامه زنده تلویزیونی درباره واریز آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن گفت: تاکنون ۴۵۶ هزار نفر از متقاضیان در بانک مسکن افتتاح حساب داشته‌اند که از این محل ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نزد این بانک واریز شده است.

وی سهم مردم از واریز آورده‌ها را ۹ هزار میلیارد تومان و سهم بانک را ۷ هزار میلیارد تومان و مجموعاً ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در قانون بودجه امسال ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده که بانک مرکزی سهم ۲۷ بانک و مؤسسه اعتباری را تعیین و ابلاغ کرده است.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: این بانک قرار است به ۲۲۷ هزار واحد تسهیلات بدهد که برای امضای قرارداد به دفتر اسناد رسمی معرفی شده‌اند.

شایان آورده‌های متقاضیان نهضت ملی مسکن را بسته به نوع قرارداد آنها از ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: برای برخی واحدها نیز که پیشرفت خوبی داشته‌اند تا ۱۶۰ میلیون تومان واریزی نیز داشته‌ایم.
سود وام مسکن ملی امسال است؟

وی نهضت ملی مسکن را متفاوت با مسکن مهر و متقاضی محور دانست و اظهارکرد: در این طرح متقاضی می‌داند در کدام پروژه و کدام واحد قرار است ساکن شود. بنابراین بر اساس میزان پیشرفت پروژه، واریزی خواهد داشت.

شایان در خصوص نرخ سود تسهیلات مسکن تأکید کرد: در قانون بودجه امسال نرخ سود نهضت ملی مسکن ۱۸ درصد است اما به اقشار خاص از محل صندوق ملی مسکن مابه التفاوت این نرخ سود با سود یارانه‌ای پرداخت خواهد شد.
قیمت مسکن دولتی چند؟

چندی پیش، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم‌اکنون بر اساس آخرین فهرست بها قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن ۴.۵ میلیون تومان در هر متر مربع است که شاید در آینده تغییر کند گفت: قیمتی که درحال‌حاضر با سازنده‌های واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن بسته می‌شود، صرفا مربوط به هزینه ساخت است و نهایی نیست؛ قیمت تمام شده زمانی که پروژه به اتمام می‌رسد با لحاظ سایر هزینه‌ها مثل نرخ عوارض، خدمات، دستمزد و دیگر موارد اعلام خواهد شد.

محمود محمودزاده اظهار کرد: قیمتی که هم‌اکنون برای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن اعلام می‌شود بر اساس قرارداد منعقده با سازنده است. این با قیمتی که برای متقاضی تمام می‌شود تفاوت دارد. بخشی از قیمت تمام شده مسکن مربوط به عملیات ساخت‌وساز است وهزینه‌هایی مثل خدمات، صدور پروانه و عوارض‌های مختلف به آن اضافه می‌شود.

منبع: مههر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *