شرایط صادرات مصالح ساختمانی

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه قیمت مصالح ساختمانی باید کاهش یابد، گفت: مجلس در تدوین طرح جهش تولید و تأمین مسکن به دنبال آن است که نیاز مازاد بازار به مصالح ساختمانی از جمله فولاد به خارج از کشور صادر شده و اولویت اصلی تأمین نیاز بازار داخلی باشد.

 

 

به گزارش ساختمان آنلاین:  کمال علی‌پور خنکداری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از افزایش چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی در چند سال اخیر، گفت: متأسفانه افزایش قیمت تنها منحصر به بازار مصالح ساختمانی نیست، بلکه در شرایط کنونی به دلیل ضعف عملکردی سازمان تعزیرات و نهادهای نظارتی دولت، قیمت در تمام بازارها به صورت مداوم بالا می رود.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه قیمت‌مصالح ساختمانی به صورت رها و بدون هیچ دلیلی مدام در حال افزایش است، برخی فعالان این حوزه، دلیل افزایش قیمت ها را گرانی ارز عنوان می کنند، اما این مسئله کاملا اشتباه است، زیرا تمام مصالح ساختمانی در داخل کشورمان تولید می شود، حال چرا قیمت این محصولات باید با افزایش نرخ ارز بالا برود.

ترجیح تولیدکنندگان مصالح ساختمانی صادرات و کسب درآمدهای ارزی است

علی‌پور خنکداری افزود: به نظر می رسد که تولیدکنندگان مصالح ساختمانی با توجه به افزایش قیمت دلار ترجیح می دهند که این محصولات را به خارج از کشور صادر کنند تا درآمد دلاری داشته باشند، این ادله موجب شده که قیمت‌مصالح را در داخل به میزان چشمگیری افزایش دهند.

مازاد نیاز بازار داخلی به مصالح ساختمانی باید صادر شود

وی از برگزاری نشست ویژه کمیسیون عمران مجلس با رزم حسینی وزیر صمت خبر داد و گفت: در این نشست قرار است که شرایط کنونی بازار مصالح ساختمانی بررسی شده و راه کارها برای کاهش قیمت این محصولات تعیین شود. از طرفی ما در تدوین طرح جهش تولید و تأمین مسکن به دنبال آن هستیم که نیاز مازاد بازار به مصالح ساختمانی از جمله فولاد به خارج از کشور صادر شده و اولویت اصلی تأمین نیاز بازار داخلی باشد.

قیمت مصالح ساختمانی قطعا باید کاهش یابد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: قیمت‌مصالح ساختمانی قطعا باید کاهش یابد و نمایندگان مجلس نسبت به این مسئله مصمم هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *