شناسایی ۱۰ هزار هکتار زمین مازاد برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری برنا، ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: برای شناسایی املاک مازاد دستگاه‌ها به منظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن به آنها فرصت داده می‌شود در غیر این صورت ثبت و اسناد رسماً اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به شناسایی ۱۰ هزار هکتار زمین مازاد، افزود: از این میزان ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار را به دلایل مختلف از دستور کار خارج کردیم و برای ۴ هزار و ۶۰۰ هکتار دیگر اخذ سند داشتیم.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به مبنای ساخت خانه‌های ویلایی و چند طبقه در قالب نهضت ملی مسکن بیان داشت: شاخص ما تعداد متقاضیان در شهرها است اگر زمین تامین شده کفاف متقاضیان را بدهد به تمام افراد زمین برای ساخت واحدهای تک واحده داده می‌شود چراکه اولویت ما ساخت خانه به صورت ویلایی است.

مالکی ادامه داد: اما در شهرهایی که محدودیت زمین داریم مانند شهرهای شمالی و یا منطقه زاگرس که کوهستانی بوده و تامین زمین به راحتی در آنها اتفاق نمی‌افتد، بهتر است به جای واگذاری زمین به یک نفر بین ۲ متقاضی تقسیم شود.

وی بیان داشت: بر همین مبنا در نقاطی که زمین برای ساخت واحدهای ۲ یا سه طبقه داده می‌شود به دلیل متقاضیان بیشتر می‌باشد و در صورتی که تعداد متقاضیان بیشتر از زمین تامین شده باشد، بر همین اساس زمین را بین افراد بیشتری واگذار خواهیم کرد.

مالکی با اشاره به شناسایی ۱۰ هزار هکتار زمین مازاد گفت: به همین منظور تاکنون ۲۸ هزار هکتار زمین تحویل پروژه نهضت ملی مسکن دادیم که تامین کننده مسکن ۶۰۰ هزار متقاضی خواهد بود. با این اقدام سازمان ملی زمین و مسکن رکورد قبلی مسکن مهر را در تامین زمین برای نهضت ملی مسکن را شکسته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *