ضرورت تامین ودیعه مسکن مستاجران

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس، پیشنهاد داد مشکل مستاجران به ویژه اقشار کم درآمد و زوج‌های جوان را می‌توان از طریق پرداخت وام ودیعه مسکن در قالب تسهیلات بدون‌بهره تا حدودی حل کرد.

ضرورت تامین ودیعه مسکن مستاجرانبه گزارش خبر گزاري صدا وسيما به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه یکی از مشکلاتی که مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه و زوج‌های جوان در سال‌های اخیر با آن مواجه شده‌اند تامین مسکن است در بیان علل بروز آن، گفت: متاسفانه سیاست‌های پولی و مالی دولت به ویژه در حوزه اقتصاد کلان به دلیل تورم افسارگسیخته به گونه‌ای نبوده است که در جهت رفع این مشکل که بخش گسترده‌ای از اقشار جامعه با آن مواجه هستند، گره‌گشا باشد.

رشد بی‌رویه اجاره بها یکی از نتایج تورم و سوء تدبیر‌های مدیران اقتصادی کشور است
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رشد بی‌رویه اجاره بها یکی از نتایج تورم و سوء تدبیر‌های مدیران اقتصادی کشور است و افرادی با سوءاستفاده از مشکلات اقتصادی و رشد تورم به افزایش قیمت اجاره بها و نرخ مسکن دامن زده‌اند و هیچ ابزار نظارتی نیز در این حوزه وجود نداشته است و نه مشاوران املاک، نه اتحادیه‌ها و نه سازمان تعزیرات حکومتی به این مهم ورود جدی نداشته‌اند.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون ما هر اندازه قیمت کالا‌ها و سایر ملزومات زندگی را نیز کاهش دهیم، باز هم مشکل مستاجران برای پرداخت اجاره بها باعث بروز مشکلاتی در تامین رفاه آن‌ها می‌شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: ریشه مشکل افزایش چشمگیر اجاره بها مسکن به این برمی‌گردد که ما در زمینه عرضه مسکن در کشور نسبت به تقاضا عملکرد کارشناسی شده‌ای نداشته و سیاست‌گذاری مناسبی در این حوزه متناسب با وضعیت درآمد اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه نداشته‌ایم.
نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: راهی که از طریق آن می‌توان در کوتاه مدت مشکل تامین مسکن مستاجران را حل کرد، پرداخت وام ودیعه مسکن در قالب تسهیلات بدون بهره است که باید با اولویت اقشار کم‌درآمد جامعه صورت بگیرد که توسط دستگاه‌های حمایتی شناسایی و معرفی می‌شوند و تحقق این مهم نیز در گروی سیاست‌گذاری صحیح است تا به عنوان یک ابزار حمایتی کمک کند که تمام اقشار جامعه حداقل بتوانند پناهگاهی برای خانواده خود تهیه کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *