عدم تامین زمین توسط دستگاه های دولتی/ الزام به ساخت مسکن در کشور

بررسی‌های وزارت کشور نشان داد در برخی استان‌ها مشکل تأمین مسکن داریم و زمین‌های دولتی همچنان در اختیار طرح ملی مسکن قرار نگرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، گردهمایی استانداران با محوریت بررسی آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن، ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی و مباحث مربوط به تصادفات و ارتقا ایمنی جاده‌ای با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

در این جلسه بیان شده است که ۶۱ درصد از برنامه‌های تأمین مسکن، زمین در نظر گرفته شده و ۱۷ درصد به صدور جواز و نقشه رسیده است.

همچنین بخش روستایی به عنوان بخش موفق در سراسر کشور مطرح شد و از استانداران خواسته شد توجه به مسکن روستایی همچنان با قوت ادامه یابد.

بازآفرینی شهری و توجه به نوسازی بافت فرسوده از مهم‌ترین بخش‌هایی مطرح شده است که استانداران لازم است بیش از پیش به آن توجه کنند.

بررسی‌های وزارت کشور نشان داد در برخی استان‌ها مشکل تأمین مسکن داریم و زمین‌های دولتی همچنان در اختیار طرح ملی مسکن قرار نگرفته است. بانک‌ها هم به جز بانک مسکن چندان اعتبارات لازم را در اختیار طرح ملی مسکن قرار نداده‌اند.

همچنین در این جلسه بر تسریع در مراحل صدور پروانه تاکید شد.

در بخشی از این جلسه مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نیاز کشور تولید یک میلیون مسکن در سال است؛ گفت: از سه منظر قانون، نیاز کشور و دستور رئیس جمهور ملزم به ساخت مسکن هستیم. سالی دویست هزار مسکن روستایی را برنامه ریزی کردیم که خوشبختانه طبق برنامه شروع به ساخت و تکمیل آنها می‌شود.

بذرپاش تاکید کرد: در شهرهای زیر بیست و پنج هزار نفر در کشور که ۱۲۲۴ شهر است، اولویت ما تأمین زمین برای مسکن است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *