عراق در پی همکاری گسترده با مصر در بخش مسکن و زیرساخت

سازمان سرمایه‌گذاری عراق از توافق‌های دوجانبه با مصر درباره اجرای پروژه‌های جدید به‌خصوص در بخش مسکن و زیرساخت خبر داد.

میدل ایست نیوز: سازمان سرمایه‌گذاری عراق از توافق‌های دوجانبه با مصر درباره اجرای پروژه‌های جدید به‌خصوص در بخش مسکن و زیرساخت خبر داد.

«سهی داود النجار»، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری عراق، در گفت‌وگو با نشریه رسمی «الصباح» عراق، گفت که برای بازسازی و توسعه کشور به سرمایه‌گذاری خارجی و عربی نیاز است و عراق در پی استفاده از تجربه و سرمایه مصر در عرصه ساخت‌وساز است.

او گفت که اولویت‌ها بخش مسکن و زیرساخت‌هاست و یادداشت‌ تفاهم‌های مهمی در این باره با مصر امضا شده که می‌تواند اجرایی شود.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری عراق تأکید کرد که یکی از اهداف مهم عراق متنوع کردن منابع درآمد خود است چون وابستگی بیش از 90 درصدی به درآمد نفت موجب تضعیف زیرساخت‌های عراق شده و افزود که به شرکت‌های معتبر جهانی برای مشارکت در ساخت‌وساز در عراق نیاز داریم.

او گفت که مصر چند سال است که کارهای بزرگی در ساخت شهرهای جدید کرده و دولت عراق هم در پی اجرای پروژه مشابهی است به‌خصوص که با مشکل کمبود مسکن به خصوص در پایتخت مواجه است و در این باره می‌توان از تجربه مصر استفاده کرد.

النجار اجرای پروژه‌هایی مانند شهر الرفیل با همکاری سرمایه‌گذاری و اجرایی مصر موجب جهش در وضعیت مسکن در کشور دانست و گفت که سازمان سرمایه‌گذاری عراق با جدیت برای رسیدن به ایده‌های مشترک درباره پروژه‌هایی از این دست با مصر در تماس و مذاکره است.

ماه گذشته سازمان ملی سرمایه‌گذاری عراق با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که هیئت دولت عراق در جلسه خود با اختصاص زمینی در اطراف فرودگاه بغداد به این سازمان برای اجرای پروژه شهر اداری «الرفیل»، که قرار است پایتخت اداری عراق شود، موافقت کرده است.

در بیانیه این سازمان آمده که این پروژه در 4 مرحله اجرا می‌شود که فاز اول آن ساخت مجتمع (شامل ساختمان‌های مسکونی، آموزشی، تجاری، درمانی، خدماتی، تفریحی) در 4 هزار هکتار از این زمین‌هاست که 75 هزار واحد مسکونی ایجاد می‌کند و برای 300 هزار شهروند خانه تأمین می‌کند.

این بیانیه تأکید کرده که ساخت این خانه‌ها براساس نقشه پیشنهادی شرکت امریکایی CH2M Hill انجام خواهد شد و قرار است در قالب فرصت سرمایه‌گذاری اجرا شود.

سازمان ملی سرمایه‌گذاری عراق تأکید کرده که فاز دوم این پروژه شامل ساخت پروژه‌های صنعتی خدماتی در اطراف فرودگاه و فاز سوم اجرای پروژه‌های کشاورزی هماهنگ با مسائل زیست‌محیطی و فاز چهارم در منطقه شمالی فرودگاه در نزدیکی ابوغریب اجرا می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *